StoryEditor

Mobilné aplikácie reťazcov prinášajú lacnotu. V Biedronke treba triasť mobilom, inde ušetríte počas narodenín

12.09.2023, 00:00
  • HN zmapovali mobilné aplikácie popredných maloobchodných hráčov.
  • Pozreli sa aj na Biedronku, ktorá plánuje vstúpiť na náš trh.
  • Najprepracovanejší vernostný program má Tesco, ktoré posiela personalizované zľavy.

Politici reťazcom predikovali obrovské zárobky, napokon väčšina hlavných hráčov nedokázala v tržbách prekonať ani priemernú minuloročnú 12,5-percentnú infláciu. Výnimkou boli len Lidl a Terno Real Estate. 

To, že maloobchod prežíva náročné obdobie, dokazujú aj údaje Štatistického úradu. V nešpecializovaných predajniach, kam patria aj obchodné siete s potravinami, medziročne klesajú príjmy od začiatku tohto roka.

image

Obrovské zisky zo zdražovania? Reťazce infláciu nenasýtili

Martin Krajčovič zo Slovenskej aliancie moderného obchodu pre HN reagoval, že je to odraz toho, že reálne mzdy nestúpali takou rýchlosťou, akou rástla inflácia. „To šetrenie sa už začalo ukazovať veľmi otvorene. Ešte minulý rok pred letom na nepotravinárskom sortimente a vlani na jeseň na potravinárskom,“ povedal Krajčovič, ktorý je predsedom združenia zastupujúceho Billu, Kaufland, Lidl, Tesco, Metro a dm.

Maloobchodníci preto využívajú rôzne nástroje, aby získali spotrebiteľa na svoju stranu. Jedným z nich sú aj ich mobilné aplikácie a vernostné programy. „V rámci inflácie, keď dnes je jediným determinantom rozhodovania sa zákazníkov cena, prirodzene investovali do toho, či už cez vernostné programy, alebo štandardné zľavy,“ dodal Krajčovič.

HN v tejto súvislosti zmapovali jednotlivé mobilné aplikácie a ďalšie programy reťazcov a zisťovali, aké sú rozdiely. 

Lidl

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-08-31 14:23:45 - Feat.: 1 - Title: Známy reťazec má za sebou rekordný rok. No zisk mu vzrástol iba symbolicky 02 - Modified: 2023-08-30 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Bojkot letákov dostáva trhlinu. Lidl sa vracia k tradičnej reklame na papieri 03 - Modified: 2023-08-27 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ovocie či mäso aj za polovicu. Biedronka by na Slovensko mohla priniesť lacnotu 04 - Modified: 2023-08-21 16:30:17 - Feat.: 1 - Title: Politici reťazcom predikovali rekordné zisky. Terno však vlani spadlo do hlbokej straty 05 - Modified: 2023-08-19 13:34:59 - Feat.: 1 - Title: Leto na Slovensku otvára obchody. Nové predajne hlási Tesco aj ďalší veľký hráč 06 - Modified: 2023-08-05 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Hlodavce v prevádzke a mäso po dátume spotreby. Bille kontrolóri udelili tisícové tresty
01 - Modified: 2024-04-23 19:46:08 - Feat.: - Title: Sieť TikTok predložila Bruselu správu o rizikách spojených s novou aplikáciou. Užívatelia dostávajú úlohy 02 - Modified: 2024-04-20 11:00:00 - Feat.: - Title: Nahlás zle zaparkované auto a ešte dostaneš zaplatené. Toto mesto spustilo jedinečnú aplikáciu, ľudia ju milujú aj nenávidia 03 - Modified: 2024-04-14 05:30:00 - Feat.: - Title: Chcete zarábať na sledovaní sociálnych sietí? TikTok to možno čoskoro umožní 04 - Modified: 2024-03-20 14:05:22 - Feat.: - Title: Systém na porovnávanie cien v obchodoch by mal byť do konca roka, oznámil Kamenický 05 - Modified: 2024-03-01 17:35:27 - Feat.: - Title: Slováci musia na potravinách šetriť. Mesačne im z rozpočtu ukroja výrazne viac, ako iným Európanom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. apríl 2024 00:19