Šéf Volvo Car Košice Björn Helldén s primátorom Košíc Jaroslavom Polačekom počas oficiálneho prijatia zástupcov spoločnosti Volvo na pôde Historickej radnice v Košiciach 6. júla 2022. FOTO: TASR/F. Iván
StoryEditor

Šéf košického Volva pre HN: Miesta máme dosť. Ak ho budeme potrebovať, využijeme ho na rozšírenie závodu

27.11.2022, 19:00

V rozhovore s riaditeľom Volvo Car Košice Björnom Helldénom sa dozviete:

  • Aké faktory dopomohli k príchodu piatej automobilky na náš trh. 
  • Či je v budúcnosti možné aj ďalšie rozšírenie fabriky, ktorá má začať s produkciou elektromobilov o štyri roky. 
  • To, či na náš trh v súvislosti so švédskou investíciou príde výrobca batérií a akým spôsobom si bude fabrika tento strategický komponent zaobstarávať.
  • Či raz na výrobných linkách v Košiciach uvidíme aj vozidlá s vodíkovým pohonom.

Počas leta ste potvrdili veľkú investíciu za 1,2 miliardy eur. Výsledkom bude výrobná základňa na východe Slovenska v Košiciach. Prečo ste sa rozhodli pre náš trh a aké boli z vášho pohľadu jeho najväčšie výhody?

Veľkou výhodou bola, samozrejme, bohatá prítomnosť a rozvoj automobilového segmentu na Slovensku a vo východnej Európe ako celku. Zaujímala nás aj celková spolupráca s vládou Slovenskej republiky, ktorá bola pre nás priaznivá. Zistili sme tiež, že Slováci a Švédi majú podobný spôsob myslenia, podľa môjho názoru ide dokonca o podobné a prepojené kultúry.

image

Volvo s prehľadom zatienilo všetky minuloročné investície, ďalšie čakajú za dverami

Na odľahčenie, možno preto, že milujeme hokej.

Presne tak. To je jedna z podobností. Aby som sa však vrátil k výhodám trhu, tak ďalšou, ktorá rozhodla o expanzii na Slovensko, bola aj dostupnosť pracovnej sily a prítomnosť veľkej univerzity v Košiciach. To vždy príde vhod. Dúfame, že s ňou nadviažeme dlhodobú a úspešnú spoluprácu, budeme si môcť vymieňať poznatky a udržať tak našu konkurencieschopnosť na vysokej úrovni.

Na spustenie a udržiavanie prevádzky budete potrebovať približne päťtisíc ľudí. Vaši dodávatelia budú potrebovať ďalšie desiatky tisíc. Nebojíte sa možného nedostatku zamestnancov?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-07-09 17:27:53 - Feat.: 1 - Title: Volvo pri Košiciach bude stáť štát oproti nitrianskemu Jaguaru vyše dvojnásobok 02 - Modified: 2022-11-23 08:59:38 - Feat.: 1 - Title: Superb aj Passat sú na obzore. Bratislavský Volkswagen prechádza zmenami a chystá masívny nábor 03 - Modified: 2022-11-13 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Stellantis v Maroku masívne rastie. Pre Trnavu to má znamenať stratu top modelu a zmenu výroby 04 - Modified: 2022-11-07 08:11:26 - Feat.: 1 - Title: Megainvestícia, nové modely a šprint smerom k elektromobilite. Vyhliadky automotive sú mimoriadne dobré
01 - Modified: 2024-04-25 12:29:07 - Feat.: - Title: Investovať či neinvestovať do zlata? To je otázka 02 - Modified: 2024-04-23 09:40:17 - Feat.: - Title: Čína investuje v Maďarsku: Miliardové projekty vytvoria 25-tisíc pracovných miest, hlási Szijjártó 03 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 04 - Modified: 2024-04-22 09:59:31 - Feat.: - Title: Investičná divízia Svetovej banky plánuje na Ukrajine veľké investície za takmer dve miliardy dolárov 05 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 19:28