Hoci sa za posledné roky vozový park štátneho železničného dopravcu zlepšil, stále nie je zriedkavosťou, že cestujúcemu pristavia vlak ešte so starými koženkovými sedačkami či spoj výrazne mešká a niekedy nepríde vôbec.
Niektoré vlaky v špičkách sú zase preplnené študentmi a seniormi, ktorí využívajú možnosť cestovať bezplatne. Hoci za časť týchto problémov môžu zastarané koľaje či politické rozhodnutia, niektoré z nich by podľa odborníkov mohla vyriešiť neviditeľná ruka trhu. Ministerstvo dopravy vypracovalo plán, ako by sa malo najbližších desať rokov súťažiť o jednotlivé trate či súbory tratí. V piatok zverejnili prvé tri z nich v európskom vestníku. Ide o dva spoje, ktoré jazdia na hlavnej trati medzi Bratislavou a Košicami. Tretí pendluje medzi hlavným mestom a hornou Nitrou.
Súkromník na hlavnej trati?
Súkromní dopravcovia by tak čoskoro mohli prevádzkovať nočný spoj Bratislava – Košice – Humenné a denné rýchliky Tatran medzi hlavným mestom a Košicami. V druhom menovanom prípade pôjde o najlukratívnejšiu trať, ktorá v sebe zahŕňa 5,5 milióna vlakokilometrov ročne.
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
Zostáva vám 79% na dočítanie.