Keďže životný štýl mileniálov je v súlade s nákupom bioproduktov, tento trh ešte zosilnie. Taký bol záver štúdie americkej organickej podnikateľskej komunity v roku 2017. Ich odhad bol správny: segment so „zdravším“ sortimentom rástol až do vlaňajška dvojciferne. Prvé trhliny v pláne sa objavili minulý rok, keď tu predaje klesli o pol percenta. Tentoraz má nakročené k ešte horším číslam.
Navzdory túžbe spotrebiteľov nakupovať
tovar šetrnejší k prírode, v nákupných košíkoch sa bioartikle objavujú čoraz menej. Len od januára sa znížil ich predaj o vyše päť percent. Na regáloch ostávajú opustené z viacerých dôvodov, no hlavne kvôli inflácii. Ako prezrádza medzinárodná štúdia výskumnej spoločnosti NielsenIQ, v dobe rastúcich cien a zníženej kúpyschopnosti je sortiment priemerne približne o tretinu drahší oproti bežným produktom.
Tento trend je pritom možné badať aj na Slovensku.
Biznis hlási nebezpečenstvo
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-03 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Paradox na trhu s kávou. Kým energetická kríza ničí potravinárov, malým pražiarňam sa darí
02 - Modified: 2022-10-04 16:14:38 - Feat.: 1 - Title: Plus 1 300 percent za energie. Predávajú svoje vína do michelinovských reštaurácií, teraz im hrozí koniec
03 - Modified: 2022-10-02 08:44:14 - Feat.: 1 - Title: Cena najpredávanejšej minerálky na Slovensku stúpla o pätinu. Top hráča na trhu zasiahla kríza
01 - Modified: 2025-07-27 13:30:00 - Feat.: - Title: Dáta hovoria, že obchodníci nemôžu za ceny potravín
02 - Modified: 2025-07-14 16:00:00 - Feat.: - Title: Napodobeniny západných reťazcov ovládli Rusko. Zo zrušenia sankcií strach nemajú
03 - Modified: 2025-07-09 09:00:00 - Feat.: - Title: Cenová vojna bez víťaza: Konsolidácia má v Číne zmazať zo scény takmer 90 percent značiek
04 - Modified: 2025-04-20 22:00:00 - Feat.: - Title: EÚ chce zakázať karbónové komponenty v automobiloch. Výrobcovia už bijú na poplach
05 - Modified: 2025-04-02 16:47:38 - Feat.: - Title: Nemeckí konkurenti ho nechali v závese. Slovenské Tesco však otáča nepriaznivý trend