Železničná nákladná doprava je už historicky považovaná za ekologicky vhodný druh dopravy. FOTO: TASR/P. Ďurčo 
StoryEditor

Obávam sa o budúcnosť železníc na Slovensku. Nemáme stratégiu, tvrdí šéf nákladného dopravcu

28.09.2022, 11:00
  • Pre udržanie konkurencieschopnosti sa dopravcovia usilujú o minimalizáciu nákladov.
  • Očakáva sa ďalší rast tovarových tokov z Ázie do Európy.
  • K rozhodujúcim výhodám železničnej nákladnej dopravy najmä schopnosť efektívne prepraviť naraz veľké množstvo tovaru na dlhú vzdialenosť. 
  • Článok vyšiel v prílohe HN Doprava a logistika. 
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Celkovo zastáva aj na Slovensku železničná doprava dôležitú pozíciu aj v segmentoch, ktoré sa vyprofilovali až v neskoršom období, ako napríklad intermodálne prepravy alebo prepravy automobilov. Ako zdôrazňuje Jaroslav Daniška, podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Cargo, výhodou je, že sa dokáže prispôsobovať čoraz náročnejším požiadavkám zákazníkov a zabezpečovaním prepráv Just-in-Time byť spoľahlivým článkom zložitých logistických reťazcov výrobných podnikov.

„Každý druh dopravy má svoje výhody i nevýhody. Okrem environmentálnej stránky, ktorá v ostatných rokoch vystupuje čoraz viac do popredia, patria k rozhodujúcim výhodám železničnej nákladnej dopravy najmä schopnosť efektívne prepraviť naraz veľké množstvo tovaru na dlhú vzdialenosť, bezpečnosť prepravy či celoročná prevádzka len minimálne ovplyvňovaná ročnými obdobiami. A v prípade bývalých takzvaných národných dopravcov aj celoplošné pokrytie územia krajiny svojimi zamestnancami poskytujúcimi služby zákazníkom,“ prízvukuje Daniška.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-05 14:18:04 - Feat.: 1 - Title: Šéf slovenského Metransu: Kamióny do Istanbulu nahradia vlaky. Nové linky plánujeme aj na Balkán 02 - Modified: 2022-09-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Železnice zvažujú zdražovanie vlakov InterCity. Hrozí, že im účet za elektrinu presiahne 100 miliónov 03 - Modified: 2022-08-31 12:55:55 - Feat.: 0 - Title: Železnice upravujú cestovné poriadky. Pozrite si kompletný prehľad zmien a dátum, od kedy platia
01 - Modified: 2025-05-21 11:10:57 - Feat.: - Title: Čo budú Slováci jesť o 100 rokov na obed a na večeru? Takto si naše jedlá predstavuje umelá inteligencia 02 - Modified: 2025-05-21 08:00:00 - Feat.: - Title: Epochalypsa je reálna hrozba: Odborníci varujú pred globálnou technickou krízou, ktorá nás čaká v januári 2038 03 - Modified: 2025-05-19 09:00:00 - Feat.: - Title: Zaviedla sa transakčná daň, zmenili sa pravidlá cestnej premávky. Čo aktuálne platí? (Brífing HN) 04 - Modified: 2025-05-14 12:42:11 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Sako končí na pozícii šéfa železníc. Nahradí ho Rážova pravá ruka známa v biznise 05 - Modified: 2025-05-12 07:33:48 - Feat.: - Title: Desiatkám tratí hrozí zrušenie. U Ráža sa rokuje najmä o úsekoch, po ktorých vlaky jazdia naprázdno
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. máj 2025 03:36