InoBat Auto
StoryEditor

Slovenské batérie vyhoveli v kórejskom teste. Prekonali aj ázijského výrobcu

16.09.2021, 12:04
Autor:
TASRTASR
Testy batérie boli zamerané na viaceré parametre a ich výsledky poukazujú napríklad na rýchlosť nabíjania, životnosť batérie, jej kapacitu ale aj na to, aký vplyv na ňu majú teplotné výkyvy.

Slovenské batérie do elektromobilov od spoločnosti InoBat Auto vyhoveli skúške od koréjského testovacieho centra NCT.

Výsledky poukazujú na bezpečnosť a výkonnosť slovenských elektoromobilových batérií. Informovali o tom vo štvrtok spoločnosť InoBat Auto spolu so Slovenskou batériovou alianciou.

Kórejské testovacie centrum vykonalo bezpečnostné a výkonnostné testy slovenských batérií do elektromobilov NMC622. Testovanie odštartovalo v marci tohto roka.

"Pri výkonnostných testoch boli batérie cyklované 600x. Výsledky ukazujú dosiahnutie lepších výsledkov oproti porovnávanej batérií ázijského výrobcu v parametroch energetickej hustoty, životnosti, dojazdu a dobíjania," vyjadril sa člen predstavenstva vývojárskej spoločnosti Pavol Krokoš.

Dobré výsledky

Dodal, že testy batérie boli zamerané na viaceré parametre a ich výsledky poukazujú napríklad na rýchlosť nabíjania, životnosť batérie, jej kapacitu ale aj na to, aký vplyv na ňu majú teplotné výkyvy.

Vedkyňa Andrea Straková Fedorková z Ústavu chemických vied na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach vysvetlila, že modulárny systém batérie je schopný adaptácie, preto rôzne typy zloženia sú vhodné na rôzne spôsoby využitia.

Pridaná hodnota 

"Za zmienku určite stojí aj to, že slovenská batéria NMC622 od InoBat sa nabije za 30 minút až na 85 percent, pri nízkej teplote -20 stupňov Celzia ostáva k dispozícii 77 percent jej kapacity, ale aj to, že aj po 600 cykloch má batéria stále 91 percent zo svojej životnosti," poznamenala Straková Fedorková.

Predseda a štatutárny zástupca Slovenskej batériovej aliancie Marián Smik zdôraznil, že inovatívnosť vo vývoji batérií predstavuje veľký krok vpred v rámci dosiahnutia konkurencieschopných, inovatívnych aj ekologických cieľov v batériovom svete na Slovensku, ale aj v Európe.

"Pridanú hodnotu vidím hneď v niekoľkých smeroch – rozvoj progresívnych trendov, vedy, výskumu, znalostnej ekonomiky, R&D centier, ale aj nášho inovačného potenciálu. Vďaka tomuto projektu sa môže Slovensko v budúcnosti stať veľmocou v elektromobilite," vyjadril sa Smik.

01 - Modified: 2024-10-06 08:37:00 - Feat.: - Title: Nižšie dane pri elektromobiloch výrazne znížia náklady zamestnávateľov, tvrdi asociácia 02 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar 03 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Kto môže za pád Volkswagenu? 04 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu 05 - Modified: 2024-09-20 11:01:47 - Feat.: - Title: Slovensko pri baterkárni obstálo v konkurencii šiestich krajín, hovorí výkonný riaditeľ InoBat
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. október 2024 21:46