StoryEditor

Potravinári chcú väčší prehľad. Reťazce tak musia poskytovať viac údajov

07.02.2017, 23:00

Potravinový reťazec by mal byť transparentnejší. Aspoň si to myslia výrobcovia a spracovávatelia, ktorí vypĺňajú každý mesiac štatistické zisťovanie v oblasti predaja i produkcie. Od nového roka bude musieť rovnaké výkazy štvrťročne odovzdávať aj posledný člen reťazca. Čiže samotné obchody s potravinami. Z uvedených údajov bude možné vypočítať aj hrubú maržu na tovar v celom reťazci, čo je podľa výrobcov a spracovávateľov posun k zlepšeniu situácie v celom odvetví. Obchodníci si to nemyslia. Zmenu vnímajú len ako administratívnu záťaž, ktorá bude mať na situáciu v potravinárskom priemysle minimálny dosah.

Transparentný reťazec
...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-29 22:00:00 - Feat.: - Title: Agrorezort vyčlenil pre potravinárov štyri milióny eur na marketing. Výzva by mohla trvať dlhšie, tvrdí komora 02 - Modified: 2025-04-03 19:01:27 - Feat.: - Title: Slováci budú mať možnosť odmietnuť zber ich údajov pre potreby energopomoci, tvrdí PS 03 - Modified: 2025-04-03 15:36:49 - Feat.: - Title: Ministerstvo hospodárstva bude mať na posúdenie energopomoci prístup k údajom obyvateľov 04 - Modified: 2025-04-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Čabajské klobásky: tradícia, chuť a vášeň v každom súste 05 - Modified: 2025-04-02 16:47:38 - Feat.: - Title: Nemeckí konkurenti ho nechali v závese. Slovenské Tesco však otáča nepriaznivý trend
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. máj 2025 19:46