10,25 milióna eur, V roku 2013 spoločnosť Cargo obmedzila prenájom a predaj elektrických rušňov i nafty konkurenčným, súkromným dopravcom. Podľa PMÚ tak spoločnosť zneužila svoje dominantné postavenie, za čo dostala pokutu 10,25 milióna eur. Elektrické rušne sú považované za efektívnejšie a Cargo sa o ne odmietal deliť. Ostatní dopravcovia tak boli nútení používať menej efektívne motorové rušne, do ktorých im však spoločnosť nechcela tankovať naftu na svojich čerpacích staniciach. Podľa úradu tak dochádzalo k likvidácii konkurencie, ktorá musela zvyšovať svoje náklady a byť menej efektívna. Cargo závery úradu od začiatku popieral a tvrdil, že sa pokúsi brániť všetkými možnými zákonnými prostriedkami.TASR
StoryEditor

Rušňovodiči sa otáčajú štátu chrbtom. Cargo ich má historicky najmenej

09.09.2021, 00:00
Štátne vlaky nemá kto riadiť. Kľúčovú profesiu pre železnice lákajú vyššie platy v súkromnom sektore.

Príchod pápeža Františka na Slovensko nie je témou len pre duchovenstvo. Najviac v spoločnosti rezonujú protipandemické opatrenia spojené s návštevou.

Sú tu však aj ďalšie praktické veci ako logistika más ľudí, ktorí si hlavu katolíckej cirkvi nechcú nechať ujsť. V tomto smere vyhlásil štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko takmer 100 špeciálnych vlakov, ktoré budú záujemcov zvážať do Košíc, Bratislavy či do Šaštína.

Ide pritom paradoxne o obdobie, keď sa štátne vlaky znovu pasujú s nedostatkom rušňovodičov a v poslednom období preto museli odvolať niekoľko desiatok vlakov.

Dopravca hlási aktuálne rekordný podstav a k normálnemu behu mu chýba v mašinách 100 až 135 ľudí. Najhoršie sú na tom Bratislava, Nové Zámky a Žilina. Podstavy sú pritom nad stovkou už posledné tri roky.

Ľudí „kradnú“ súkromníci

„Za normálnych podmienok je Železničná spoločnosť Slovensko schopná fluktuáciu rušňovodičov nahrádzať, ale rýchle a skokové zvyšovanie potreby po nich nie je možné v lokalitách západného Slovenska okamžite uspokojiť,“ povedal hovorca spoločnosti Tomáš Kováč.

Dodal, že západ je špecifický tým, že pozícia spoločnosti na železničnom trhu práce je ovplyvnená aj koncentráciou súkromných železničných dopravcov....

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-04 17:30:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na tanky. Európa potrebuje pre vojnu s Ruskom železnicu k Baltu 02 - Modified: 2025-12-03 16:46:48 - Feat.: - Title: Miliardy do európskeho systému aj výhradná prevádzka ako v Česku. Ráž ukázal opatrenia po vlakových zrážkach 03 - Modified: 2025-11-10 09:40:00 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky do roku 2040? Európa sľubuje revolúciu na koľajniciach, ale my stále čakáme na nástupišti 04 - Modified: 2025-11-01 19:00:01 - Feat.: - Title: Zelenskyj sľubuje pred zimou bezplatné cesty železnicou a ďalšiu pomoc. Na detailoch sa pracuje, odkázal 05 - Modified: 2025-10-16 14:59:22 - Feat.: - Title: Slovenský priemysel dusí konsolidácia, nádych z Nemecka neprichádza. Kríze odoláva iba Beljajevov segment
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 14:14