StoryEditor

IC vlaky budú jazdiť na komerčné riziko

03.10.2016, 00:00
Prémiové vlaky patria k luxusu na železniciach. Kto ich zaplatí, sa nevie.

Štát vracia na trať do Košíc IC vlaky v takej forme, na akú sme boli zvyknutí. Bez dotácií a na komerčné riziko, potvrdil pre HN zdroj z blízkosti železníc. Štátny dopravca totiž tvrdí, že v prémiovom produkte vidí potenciál.

Problémom však stále zostáva stratovosť IC vlakov. Práve tá bola oficiálnym dôvodom, prečo ich po tlaku RegioJetu v januári tohto roka exminister dopravy Ján Počiatek zrušil. Teraz sa majú vrátiť, no odborníci sa obávajú, že sa nič nezmení a železnice zahrnú stratu, ktorú vytvoria, do celkových hospodárskych výsledkov podniku. Stratu im potom nakoniec vyplatí štát, čo hnevá súkromného dopravc...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 19:36