Šéf RegioJetu Radim JančuraHN/Peter Mayer
StoryEditor

RegioJet dvíha ceny na kľúčovej trase: Doplácame na Ficove vlaky zadarmo

24.08.2016, 13:57
Súkromný železničný dopravca RegioJet zdražil oddnes najlacnejšie cestovné vo svojich diaľkových vlakoch medzi Bratislavou a Košicami.

Za jazdu vlakom RegioJetu medzi dvoma najväčšími mestami na Slovensku cestujúci po novom zaplatia najmenej 12,10 eura namiesto doterajších deviatich eur. Vo vyšších tarifách u necelej polovice spojov cestovné naopak zlacnie, a to zhruba o 12 až 15 percent.

"Viem, že akákoľvek zmena cien nie je pre zákazníkov priaznivou správou, veríme však, že naše dôvody pochopia. Napriek úprave cien dodržíme to, čo sme hovorili pred naším vstupom na trh, že vďaka príchodu RegioJetu sa priemerné ceny cestovných lístkov trvalo znížia až o 30 percent," uviedol majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Chchcú dosiahnuť zisk

Dodal, že zmeny cenníka majú zabezpečiť, aby sa prevádzka diaľkových vlakov RegioJetu na Slovensku ešte tento rok dostala do zisku.

RegioJet začal na vlastné komerčné riziko prepravovať cestujúcich vo svojich vlakoch medzi Bratislavou a Košicami v decembri 2014. Cestujúcich sa snažil prilákať nižšími cenami cestovného, ​​ako požadoval štátny dopravca ZSSK vo svojich vlakoch vyššej kategórie IC.

ZSSK tento rok v januári IC spoje však zrušil s odôvodnením, že ich prevádzka je stratová. Štátny dopravca naďalej prepravuje cestujúcich na spomínanej trati v rýchlikoch, jazda týmto typom vlakov ale trvá dlhšie ako niekdajšími súpravami IC alebo vlakmi RegioJetu.

Minulý rok skončil RegioJet v strate

Jančura v tlačovej správe tiež uviedol, že vinou podnákladových cien v IC vlakoch ZSSK a bezplatného cestovania študentov a dôchodcov v štátnych rýchlikoch skončil RegioJet vlani v strate 5,5 milióna eur.

„Bohužiaľ, sme nútení ešte stále sanovať ekonomické škody spôsobené poškodením trhu podnákladovými cenami a cestovným zadarmo pre sociálne skupiny. Niektoré ceny sa vracajú do stavu pred spustením cenovej vojny so štátnymi železnicami.

Slovenský protimonopolný úrad tento rok v júli ale oznámil, že ZSSK nezneužil svoje dominantné postavenie na trhu formou podnákladových cien pri prevádzke svojich IC vlakov. Podnet na preverenie postupu ZSSK podal práve RegioJet.

Súčasná koaličná vláda premiéra Roberta Fica vo svojom programovom vyhlásení sľúbila prehodnotiť zrušenie IC vlakov. Ministerstvo dopravy si už objednalo vypracovanie príslušnej analýzy.

RegioJet zabezpečuje na Slovensku tiež štátom dotovanú vlakovú dopravu na regionálnej trati z Bratislavy do Komárna a prevádzkuje tiež autobusové linky.

Pozrite si archívny rozhovor so šéfom RegioJetu Radimom Jančurom:

+

01 - Modified: 2024-04-15 11:57:12 - Feat.: - Title: Štátny úrad, ktorý sa zmenil na posla dobrých správ 02 - Modified: 2024-04-11 22:12:57 - Feat.: - Title: Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac 03 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 04 - Modified: 2024-04-05 09:36:59 - Feat.: - Title: Prečo ceny jedla skokovo stúpli? Zdraženie potravín má aj znaky špekulatívnej bubliny 05 - Modified: 2024-04-03 10:49:21 - Feat.: - Title: Inflácia sa na Slovensku výrazne znížila. Opustili sme chvost eurozóny a zaradili sa k Nemecku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 15:25