Predstavte si, že ste malá firma, ktorá nemá veľký rozpočet na marketingovú kampaň. Chcete však zaujať čo najviac potenciálnych zákazníkov. Môžete urobiť vtipné video a dať ho na sociálne médiá alebo využiť veľké dáta a vytvoriť niečo užitočné pre zákazníkov, čo ich pritiahne na váš web. O konkrétnych príkladoch úspešných marketingových kampaní v online marketingu sa debatovalo na HN konferencii The Best of Global Digital Marketing. „Keďže médiá sú dnes veľmi fragmentované, je veľmi ťažké zasiahnuť cieľovú skupinu,“ hovorí Hando Sinisalu, zakladateľ a riaditeľ Best Marketing International. Preto firmy potrebujú byť inovatívne a zábavné, aby zaujali zákazníkov. Namiešať úspešný koktail nie je jednoduché. Potrebujete na to napríklad real time marketing na Twitteri či na Facebooku alebo dobrý nápad. A tých je na svete veľa.
Využitie big dát
Napríklad malej firme v Austrálii, ktorá predávala sirup Irish Moss proti chrípke, sa nedarilo súťažiť s veľkými farmaceutickými gigantmi. Rozhodla sa preto využiť v kampani big dáta. Nemala veľký rozpočet, iba 100-tisíc austrálskych dolárov. Pozreli sa na dáta vyhľadávania z Googlu, na Twitteri a Facebooku, na dáta od lekárov a urobili ich koreláciu s počasím. Vytvorili vyhľadávač chrípkovej sezón...
Zostáva vám 85% na dočítanie.