Aj tá najvyššia ponuka v súťaži na stavebný dozor k výstavbe úseku D1 s tunelom Višňové bola nižšia ako pôvodná predpokladaná cena štátu. Tvorila 58 % z odhadovaných expertíznych nákladov na túto zákazku. Vyhlásil to dnes na mimoriadnom zasadnutí výboru pre hospodárske záležitosti minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Minister argumentoval tým, že štátna expertíza odhadovala cenu za zákazku vo výške 13,4 milióna eur a najvyššia ponúknutá cena v súťaži predstavovala 7,8 milióna eur. "A je faktom, že nás EK dlhodobo upozorňuje, že ceny za dozor na Slovensku sú už z dlhodobého pohľadu v pásme iba jedného percenta z hodnoty diela," doplnil Počiatek. Vo vyspelej Európe je to podľa neho okolo troch percent. Brusel takto podľa Počiatka tlačí na kvalitu stavebných dozorov.
V diskusii ministrovi oponovali viacerí opoziční poslanci. Hudacký napríklad namietal tým, že pri dozoroch by sa malo v prvom rade pozerať na ich kvalitu. Zároveň sa pýtal, či je náhoda, že spoločnosť, ktorá má túto súťaž vyhrať, získala v poslednom čase aj zákazky na dozor pri výstavbe ďalších dvoch úsekov ciest. Referencie pritom podľa neho poukazujú na to, že aj ponuka s najnižšou cenou vyzerá, že má dostatočné kvalifikačné predpoklady. "Teda kvalita dozoru by bola vysoká," zhodnotil Hudacký.
Niektorí členovia výboru zo strany Smer-SD označili celý prípad za politikárčenie. "Pre mňa štyri milióny eur nie sú politikou, ale sú to vážne finančné zdroje, ktoré nám potom chýbajú v zdravotníctve alebo v školstve," oponoval Pavol Zajac (KDH).