StoryEditor

Megaprojekt Bory Mall dostane novinku. Vlakovú zastávku

03.03.2015, 12:07
Autor:
TASRTASR

Pri nákupnom centre Bory Mall medzi bratislavskou Dúbravkou a Devínskou Novou Vsou má pribudnúť nová železničná zastávka. Železnice Slovenskej republiky sa chystajú začať s jej výstavbou v roku 2018 a do projektu vložiť vyše 5,58 milióna eur.

Zastávka má byť jednou zo siedmich prestupných terminálov integrovanej dopravy, ktoré sa v Bratislave plánujú. Vyplýva to zo zámeru železníc, ktoré predložili na posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

Zastávka Bratislava - Lamačská brána, kde sa plánuje aj záchytné parkovisko pre 370 áut, má umožniť prestup cestujúcich zo Záhoria na spoje mestskej hromadnej dopravy do Bratislavy.

Vzniknúť má v priestore pred budúcim železničným mostom nad predĺženou Saratovskou ulicou. Most tak má umožniť prestup medzi nástupiskami i prístup do nákupného centra Bory. "V súčasnej dobe ale nie je známa lehota výstavby predĺženia Saratovskej ulice, v rámci ktorej bude realizovaný aj most," uvádzajú železnice v zámere.

Električka v Dúbravke by mala tiež v budúcnosti pokračovať až po novú lokalitu Bory. Bratislavskí poslanci to vlani schválili ako doplnok ku koncepcii, v ktorej mesto plánuje, ako rozvíjať mestskú hromadnú dopravu.


Nákupné centrum Bory Mall. Snímka: HN/Pavol Funtál

Dúbravská radiála dnes končí na zastávke Pri kríži. V prvej etape by ju mali predĺžiť po Bory, v ďalších chce mesto ísť až do Devínskej Novej Vsi.

S výstavbou novej zastávky Lamačská brána plánujú železnice začať v júni 2018 a skončiť v decembri 2020, kedy má odštartovať aj prevádzka. Dve nástupištia s prístreškami, každé na vonkajšej strane traťových koľají, majú mať dĺžku 180 metrov a šírku 3,5 metra.

Cestujúci sa na nich majú dostať schodišťami a výťahmi. Projekt počíta aj s vizuálnym systémom, ktorý cestujúcim zobrazí informácie o všetkých spojoch zaradených do integrovaného dopravného systému kraja. Záchytné parkovisko má zase vzniknúť na mieste záhradkárskej osady medzi železničnou traťou a Agátovou ulicou.

Projekt terminálov integrovanej dopravy vychádza zo štúdie z roku 2012. Medzi odporúčané investície boli okrem výstavby, predĺženia a rekonštrukcie vybraných električkových tratí zahrnuté aj výstavba piatich parkovísk P&R, troch terminálov integrovanej osobnej prepravy v regióne - Malacky, Pezinok, Senec a výstavba siedmich terminálov integrovanej osobnej prepravy na železničných tratiach na území Bratislavy. Okrem terminálu pri Boroch sú tam Devínska Nová Ves - zastávka, Patrónka, Mladá Garda, Trnávka, Ružinov a Vrakuňa.

01 - Modified: 2025-11-01 19:00:01 - Feat.: - Title: Zelenskyj sľubuje pred zimou bezplatné cesty železnicou a ďalšiu pomoc. Na detailoch sa pracuje, odkázal 02 - Modified: 2025-11-03 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK o vlakoch zadarmo: Myslím si, že tento benefit tu za pôsobenia súčasnej vlády pretrvá 03 - Modified: 2025-10-28 05:02:54 - Feat.: - Title: Dopravca hlási prudký nárast cestujúcich na trase medzi Bratislavou a Košicami. Sú medzi nimi aj platiaci 04 - Modified: 2025-10-16 14:59:22 - Feat.: - Title: Slovenský priemysel dusí konsolidácia, nádych z Nemecka neprichádza. Kríze odoláva iba Beljajevov segment 05 - Modified: 2025-10-16 08:30:36 - Feat.: - Title: Expert na železnice pre HN: Na polovici tratí máme zariadenia, ktoré sú často z doby Františka Jozefa
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
09. november 2025 05:25