Diaľnica, na ktorú čakajú tisíce Bratislavčanov. Presne tých istých, ktorí takmer každé ráno cestujú do hlavného mesta smerom od Šamorína. A stoja často aj v kilometrových zápchach. Ich problémy má vyriešiť práve nultý obchvat Bratislavy, najväčší infraštruktúrny projekt mesta posledných rokov.
1. Strabag
2. Eurovia
Je súčasťou francúzskeho koncernu Vinci. Pre ten v roku 2013 pracovalo viac ako 170-tisíc zamestnancov na projektoch v stovkách krajín. Firma u nás stavia obchvat Žiliny či úsek diaľnice pri Levoči. Príjmy koncernu boli za rok 201236 miliárd eur, bol najtop európskou stavebnou firmou. Aj Eurovia má s výstavbou na Slovensku bohaté skúsenosti. Podieľala sa na výstavbe niektorých úsekov R1, dodávateľsky aj na úseku Nitra – Tekovské Nemce, prvom ukončenom PPP projekte na Slovensku.
3. Hochtief CZ
Česká firma s nemeckým kapitálom. Celkovo koncern Hochtief AG zamestnáva približne 80-tisíc zamestnancov. Za rok 2013 dosiahol obrat viac ako 25 miliárd eur. V rámci Česka a Slovenska zamestnáva zhruba 1100 ľudí. Podieľal sa na viacerých projektoch, a to aj mimo infraštruktúry. Firma sa totiž profiluje aj v bytovej, priemyselnej či ekologickej výstavbe. Hochtief podpísal zmluvu spolu s Euroviou na výstavbu diaľničného obchvatu Žiliny. Hochtief je najväčšia nemecká konštrukčná spoločnosť.
4. Porr
Spadá pod rakúsky koncern Porr. U nás postavil hlavnú budovu Slovenskej sporiteľne na Tomášikovej ulici v Bratislave, ďalej sa spolupodieľal na výstavbe obchodného centra Eurovea a paroplynovej elektrárne v Malženiciach. So štátnymi zákazkami má zas skúsenosti v prípade modernizácie časti železničnej trate pri Púchove. Ako skupina zamestnáva Porr 11-tisíc ľudí a patrí medzi tamojšie najväčšie stavebné podniky. Pôsobí aj na českom, poľskom, nemeckom a švajčiarskom trhu.