V skutočnosti má však Google Slovakia oveľa väčší podiel na tržbách než jeho priamy konkurent na slovenskom online trhu, bratislavská spoločnosť Etarget.
„Ak si inzerciu zadávajú miestni klienti na slovenských weboch, nevidím dôvod, aby sa také príjmy zdaňovali v zahraničí. Pri reklamách na zahraničných weboch, ako je YouTube, je to pochopiteľnejšie,“ vysvetľuje Marcel Vašš, riaditeľ firmy Etarget.
Čítajte viac: Experti: nízke dane Googlu sú legálne, ale neetické
Materská spoločnosť Google vie šikovne využívať diery v daňovom systéme po celom svete. Aj na Slovensku zarába podstatne viac, ako reálne ukazujú jeho tržby.
Podľa zdrojov z IT prostredia má Google Slovakia významný podiel na inzertnom trhu s odhadovanými tržbami okolo 30 až 40 miliónov eur. Oficiálne však uvádza tržby len okolo dvoch miliónov eur.
Veľkú časť peňazí posiela cez licenčné poplatky do materskej firmy v Írsku. „Inzerciu, ktorú na Slovensku ponúka Google, vlastní jeho írska matka. Takže príjmy z nej tečú do Írska, prípadne aj do iného daňového raja,“ vysvetľuje Peter Pašek, riaditeľ konzultačnej firmy Accace Slovakia.