StoryEditor

Dobrý predavač? Taký, čo vám vie poradiť

12.01.2014, 09:49
Autor:
tasr, stltasr, stl

Na predavačoch v obchodoch si ľudia najviac cenia schopnosť poskytnúť im v prípade nejasností odbornú radu. Súčasne je to však aj vlastnosť, ktorá im na nich najčastejšie chýba. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard.

"Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, keď sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby," opísala Martina Kirchrathová zo spoločnosti MasterCard. Súčasne rovnaké množstvo zákazníkov podľa jej slov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie.

Prieskum tiež ukázal, že viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie v prípade potreby poskytnúť odbornú pomoc s nákupom. Zákazníci majú rozporuplné pocity aj z prítomnosti predavača v predajni. Buď ho považujú za dotieravého, pretože ich nenechá voľne vyberať, alebo ho naopak nemôžu nájsť. S neochotou sa stretáva 43 % zákazníkov a 30 % má pocit, že sa im obchodník snaží predať za každú cenu ten najdrahší variant tovaru.

 

01 - Modified: 2005-11-30 10:12:04 - Feat.: 0 - Title: Nemecké firmy na Slovensku
01 - Modified: 2025-12-02 16:30:00 - Feat.: - Title: Českým a slovenským milionárom pomohli akciové trhy 02 - Modified: 2025-11-28 09:10:21 - Feat.: - Title: Toto je 10 najspoľahlivejších SUV, ktoré si môžete kúpiť. Podľa reálnych skúseností 03 - Modified: 2025-11-20 13:52:16 - Feat.: - Title: Slovensko patrí medzi 40 najaktívnejších krajín v adopcii umelej inteligencie 04 - Modified: 2025-11-20 07:48:49 - Feat.: - Title: Štátny prieskum ide proti prúdu. Meria silný Hlas aj KDH, do parlamentu by sa dostalo až deväť strán 05 - Modified: 2025-11-19 14:19:21 - Feat.: - Title: Slováci chcú pokojné Vianoce. Až 64 percent nakupuje tam, kde presne vedia, čo ich čaká
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 20:58