StoryEditor

Zrušenie spojov nepovedie k zisku

10.02.2003, 23:00

Aj po zrušení dopravy na regionálnych tratiach by vláda mohla na tieto úseky naďalej doplácať. Štát sa totiž o trate musí starať aj v prípade, ak by železničnú dopravu nahradila za zlomkové náklady autobusová doprava. Mohlo by sa však stať, že by železnice aj naďalej čerpali zdroje od štátu za výkony vo verejnom záujme. To by hrozilo v prípade nedôsledného rozdelenia finančných tokov či krížového financovania nákladnej a osobnej dopravy. HN na to upozornili zdroje, ktoré majú skúsenosti s transformáciou regionálnych tratí v Českej republike.
Podľa hovorcu Železníc SR Jána Keresteša, však k tomu na Slovensku nemôže dôjsť, keďže na týchto regionálnych tratiach bude aj naďalej premávať nákladná doprava. "Na regionálnych tratiach sa ruší iba osobná, ale nie nákladná doprava, údržba tratí preto ostáva na rovnakej úrovni. Zrušenie osobnej dopravy nám prinesie úsporu 114 miliónov korún, na tržbách však stratíme 188 miliónov. Naše náklady na trate pritom ostali nezmenené," povedal Keresteš.
K zrušeniu tratí by mohlo dôjsť iba v prípade, ak by sa na daných tratiach zrušila aj nákladná doprava. "Vtedy by sa najprv zrušila prevádzka na tých tratiach a potom po rozhodnutí Štátneho dráhového úradu by došlo aj k zrušeniu trate. Následne by sa použiteľné súčasti trate použili na iných tratiach," dodal Keresteš.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 18:34