StoryEditorMultimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.
Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.
Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.
Chybná praxNie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.
Na iné pochy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-21 22:05:26 - Feat.: - Title: Višňové a Čebrať priklonia misku váh k severnej trase. Vodiči ušetria pol hodiny, v špičkách aj viac
02 - Modified: 2025-05-21 12:27:13 - Feat.: - Title: Brusel sľubuje menej papierovania pre firmy. Cieľom je znížiť náklady a podporiť rast
03 - Modified: 2025-05-19 12:48:34 - Feat.: - Title: SPPK mieri do Bruselu protestovať kvôli možným zmenám vo financovaní európskeho poľnohospodárstva
04 - Modified: 2025-05-19 10:49:15 - Feat.: - Title: Neopodstatnené embargo. Poľsko vyzvalo Brusel, aby zasiahol proti maďarskému zákazu dovozu zvierat
05 - Modified: 2025-05-16 10:06:03 - Feat.: - Title: Vodičov na našich diaľniciach čaká novinka, týka sa prednosti v jazde