StoryEditor

Štát súťažil koľajnice. Skončilo to fiaskom

25.03.2021, 18:45
Liberalizovať trate sa nám nedarí. Aktuálne máme počet takýchto koľají na Slovensku nula.

Dlhé roky vládol na slovenských tratiach monopol. Okupovali ich iba vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko.

Potom štát musel kývnuť na to, že na koľaje pre európske dohody pustí aj súkromných prepravcov.

Ďalšie súťaže však doteraz skončili fiaskom. Najnovšie pri úseku na severe Slovenska, Žilina - Rajec.

Hoci sa tender pod vedením ministerstva dopravy Anfreja Doležala opakoval už druhýkrát, dopadol bez úspešnej koncovky.


Ani jedna ponuka podľa úradného dokumentu nesplnila očakávania štátu. Minimálne na služby súkromníka tak cestujúci nateraz môžu zabudnúť.

„Ponuka, ktorú sme obdržali bola z pohľadu verejných financií neprimerane vysoká. Jej výška dosahovala úroveň dopravne i technologicky podstatne náročnejšej trate. Jej prijatím by štát doplácal za výkony vo verejnom záujme oveľa viac, ako je tomu v súčasnosti," vysvetľuje zrušenie tendra hovorca rezortu Ivan Rud...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-14 12:01:32 - Feat.: - Title: Na papieri vlaky fičia, realita píše iný príbeh 02 - Modified: 2025-05-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Vlakové spojenia Slovenska sa rozširujú a prinášajú nové možnosti a frekvencie pre cestujúcich v regiónoch 03 - Modified: 2025-05-07 12:20:02 - Feat.: - Title: Čo si mám ten lístok nakresliť? Ľudia kritizujú slovenské železnice za pád systému, ktorý ľuďom cez zvýšené ceny nanútili 04 - Modified: 2025-05-05 11:50:00 - Feat.: - Title: Lístky na vlak: Pri kúpe vo vlaku si priplatíte až trikrát viac ako v pokladniciach 05 - Modified: 2025-04-30 09:05:37 - Feat.: - Title: ZSSK od mája zavádza minimálne cestovné, stopercentné zľavy ostávajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2025 17:34