Spojili sme sily s BMW Group pri vývoji elektrických pohonných jednotiek novej generácie, uviedol šéf nitrianskej fabriky Jaguar Land Rover Russel Leslie.HN-Peter Mayer
StoryEditor

Predaje áut nám klesli o desatinu

06.12.2020, 23:00
Najväčšie problémy, samozrejme, robí zatváranie predajní s našimi automobilmi. Európske krajiny vykazujú kolísavé dopyty, keďže sa vlády snažia vyrovnať s koronakrízou, hovorí v rozhovore pre HN šéf výrobného závodu Jaguar Land Rover v Nitre Russel Leslie.

Keď sa teraz rozprávame, rokovania o brexite ešte nie sú uzavreté. No scenáre sú dva – s dohodou alebo bez nej. Ako vnímate túto situáciu?
Ako organizácia sa snažíme o to, aby obe strany dosiahli čím skôr dohodu. Snažíme sa presvedčiť obe strany, že jasné podmienky sú mimoriadne dôležité, pričom vzťahy na oboch stranách musia zostať silné a stabilné. Nebudem sa pokúšať odhadnúť, ako rokovania dopadnú. To nevie nikto. Obchod a voľný pohyb tovarov, tak ako ho poznáme dnes, je veľmi dôležité zachovať tak pre Jaguar Land Rover, ako aj pre celý automotive segment.

Očakávate komplikácie v oblasti transferu dielov a vozidiel po odchode Veľkej Británie z EÚ?
Plán voľného pohybu a obchodu by zabezpečil pohyby tovarov tak, ako ich poznáme dnes. Môžeme prevážať obojsmerne komponenty aj autá. Pripravujeme sa na oba scenáre. Aj na ten, že všetko zostane po starom, aj na ten, ktorý by veci mimoriadne skomplikoval. Zdržania by sme mohli totiž očakávať v prípade leteckej prepravy a aj lodnej prepravy, keďže sa nedá vylúčiť, že by boli prístavy na oboch stranách kanála zahltené administratívou.


Môžeme teda očakávať v tomto prípade komplikácie aj vo výrobe v Nitre?
Musíme plánovať a priebežne sledovať, či máme všetko potrebné, aby sme vedeli v prípade náhleho výpadku či pozastavenia dodávateľského a odberateľského reťazca rýchlo zareagovať. Pochopiteľne sa pripravujeme aj na scenár, že sa obe strany nedohodnú, a na to, ako by to vyzeralo na hraniciach. Vieme, aké dokumenty potrebujeme pre bezproblémovú prepravu, ako funguje preclievanie a ako dostať potrebný materiál či produkty tam, kam ich potrebujeme, a to čo najrýchlejšie. Jednoducho sa musíme pripraviť tak, aby tieto procesy nemali dosah na plynulosť prevážaných materiálov a produktov.

Pomáhajú vám s prípravou aj slovenské či britské úrady?
Sme v kontakte s britskou ambasádou a udržujeme komunikáciu aj s príslušnými slovenskými orgánmi. Pripravujeme sa na to, ako by vyzeralo importovanie a exportovanie tovarov z a do Británie. Jednoducho, aktívne riešime fyzické procesy, dokumentáciu a aj to, aby sme mali dostatok materiálov.

Dá sa odhadnúť, ako dlho by naša fabrika pre komplikácie na hraniciach bez dodávok materiálov dokázala fungovať?
Tak ako ste už spomenuli, automotive segment závisí od dodávok na čas a v potrebnom množstve. Niektoré z dodávok dostávame denne, iné týždenne. Ak by teda prišlo k problému, veľa by záviselo od toho, ktoré komponenty by nám vo výrobe chýbali. Aj z tohto dôvodu sa snažíme o dosiahnutie dohody oboch strán a v prípade, že k nej nepríde, sa budeme snažiť urobiť to najlepšie, čo vieme, aby sme predišli akýmkoľvek problémom....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-18 05:30:00 - Feat.: - Title: Analytička pre verejné politiky: Kus pokory neuškodí vedcom, systému ani antisystému 02 - Modified: 2024-05-17 08:28:50 - Feat.: - Title: Ivana Gáborík: „Slzy sa mi kotúľajú po tvári na počkanie,“ hovorí v exkluzívnom rozhovore pre Evitu 03 - Modified: 2024-05-14 13:43:10 - Feat.: - Title: Poslanec Hlasu pre HN: Národniarom pri umeleckom fonde nerozumiem. Obávam sa toho, s čím prídu ďalej 04 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Majiteľ Viech Vojtěch Záhorský: Baví ma tvoriť priestory na výmenu názorov 05 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Máte v pláne si poistiť fotovoltiku? Pripravte sa, že ročne budete platiť až 12-tisíc eur (rozhovor)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2024 09:38