StoryEditor

Vlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec

13.10.2020, 00:00
Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.

Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.

Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.

„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený ka...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-15 18:12:06 - Feat.: - Title: Hľadá sa záujemca o 600 miliónov eur. V hre nie je dôležité kto ich chce, ale kto ich stihne minúť 02 - Modified: 2024-04-12 13:25:29 - Feat.: - Title: Čerpanie eurofondov zo starého programového obdobia je na úrovni vyše 100 percent, hlási ministerstvo financií 03 - Modified: 2024-04-11 22:12:57 - Feat.: - Title: Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac 04 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 05 - Modified: 2024-04-09 13:32:38 - Feat.: - Title: Materské školy chýbajú, no obce nejavia záujem o peniaze. Petržalka ide príkladom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 15:54