PPP projekty pravidelne polarizujú kabinet pre dlhodobé finančné záväzky štátu. Podľa zistenia HN vláda plánuje využiť systém koncesie na štyri nové diaľničné úseky.
Pribina a nultý obchvat Bratislavy. Dva obrovské diaľničné PPP projekty, za ktoré bude štát v ďalších desaťročiach platiť ročne takmer 190 miliónov eur. Hoci však verejno-súkromné financovanie mnohí odborníci na dopravu kritizujú pre časté predražovanie, podľa zistenia HN môžu do portfólia takýchto projektov čoskoro pribudnúť ďalšie. Konkrétne, súčasný šéf rezortu dopravy Andrej Doležal videl možnosť takejto formy financovania pri štyroch investíciách, a to D1 Turany – Hubová, R4 od Prešova po štátnu hranicu, R1 cez Donovaly a pokračovanie bratislavského obchvatu D4 s tunelom Karpaty.
Ministerstvo zoznam oficiálne nepotvrdilo, uznalo však, že s PPP ako možným nástrojom financovania počíta. Pripúšťa ho ako plán B v prípade, ak na cesty nebudú môcť využiť prostriedky z európskeho Fondu obnovy. „Snahou rezortu bude financovať čo najefektívnejšie proj...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
02 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
03 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
04 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy
05 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy