StoryEditor

Nové plány na južnej trati. Víťazný variant je o polovicu drahší než bol pôvodný odhad

13.07.2020, 00:00
Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.

Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.

Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.


A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.

Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-10 13:51:03 - Feat.: - Title: Dve vlakové nehody sú zdvihnutý varovný prst. Je to na zodpovednosti politikov, vraví expert na dopravu Matej 02 - Modified: 2025-11-10 13:52:32 - Feat.: - Title: Obnovenie prevádzky oboch koľají po víkendovej nehode sa uskutoční v priebehu niekoľkých dní, informuje ZSSK 03 - Modified: 2025-11-07 11:53:50 - Feat.: - Title: Pendolino sa vracia na Slovensko. Moderná súprava bude od pondelka opäť premávať na linke z Košíc do Prahy 04 - Modified: 2025-11-05 13:05:02 - Feat.: - Title: Slovensko získalo 135 miliónov eur z EÚ na modernizáciu železníc a zvýšenie bezpečnosti 05 - Modified: 2025-11-04 09:10:00 - Feat.: - Title: Senzácia sa nekonala, lokomotíva nevybuchla. Prví pasažieri cestovali po železnici vo vagónoch na uhlie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. november 2025 03:26