StoryEditor

Nové plány na južnej trati. Víťazný variant je o polovicu drahší než bol pôvodný odhad

13.07.2020, 00:00
Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.

Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.

Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.


A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.

Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-22 19:38:13 - Feat.: - Title: Rýchlostná cesta R1 je v Banskej Bystrici plne prejazdná v oboch smeroch 02 - Modified: 2024-09-21 12:47:43 - Feat.: - Title: Svetová banka poskytla rekordnú sumu na ekologické projekty, spomína aj verejnú dopravu 03 - Modified: 2024-09-21 10:21:03 - Feat.: - Title: Lufthansa uvažuje o zrušení spojenia medzi Frankfurtom a Pekingom 04 - Modified: 2024-09-19 15:28:24 - Feat.: - Title: Pre poškodený most v Kremničke uzatvárajú rýchlostnú cestu R1 05 - Modified: 2024-09-19 13:05:28 - Feat.: - Title: Tieto značky by mal ovládať každý vodič. Preverte svoje znalosti zo základov autoškoly
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
10. október 2024 16:43