Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.
Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.
Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.
A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.
Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-11 07:07:31 - Feat.: - Title: Na cestujúcich na východe Slovenska čakajú zmeny v cestovnom poriadku
02 - Modified: 2025-12-09 17:42:53 - Feat.: - Title: Matúš Vallo reagoval na pondelkový kolaps dopravy v Bratislave
03 - Modified: 2025-12-09 12:16:23 - Feat.: - Title: Na Liptove išli vlaky oproti sebe, zastavili pár metrov od seba. Viaceré spoje meškajú alebo ich zrušili
04 - Modified: 2025-12-09 10:29:22 - Feat.: - Title: Veľké zmeny v parkovaní pre hybridy a elektromobily. Novinky sa dotknú i Slovákov
05 - Modified: 2025-12-04 07:04:49 - Feat.: - Title: Bez rozšírenia cesty skolabuje doprava, varuje starosta. V plánoch k národnej nemocnici nastala zmena