Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.
Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.
Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.
A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.
Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-10 13:51:03 - Feat.: - Title: Dve vlakové nehody sú zdvihnutý varovný prst. Je to na zodpovednosti politikov, vraví expert na dopravu Matej
02 - Modified: 2025-11-10 13:52:32 - Feat.: - Title: Obnovenie prevádzky oboch koľají po víkendovej nehode sa uskutoční v priebehu niekoľkých dní, informuje ZSSK
03 - Modified: 2025-11-07 11:53:50 - Feat.: - Title: Pendolino sa vracia na Slovensko. Moderná súprava bude od pondelka opäť premávať na linke z Košíc do Prahy
04 - Modified: 2025-11-05 13:05:02 - Feat.: - Title: Slovensko získalo 135 miliónov eur z EÚ na modernizáciu železníc a zvýšenie bezpečnosti
05 - Modified: 2025-11-04 09:10:00 - Feat.: - Title: Senzácia sa nekonala, lokomotíva nevybuchla. Prví pasažieri cestovali po železnici vo vagónoch na uhlie