StoryEditor

Nové plány na južnej trati. Víťazný variant je o polovicu drahší než bol pôvodný odhad

13.07.2020, 00:00
Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.

Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.

Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.


A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.

Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-08 06:00:58 - Feat.: - Title: Vo štvrtok ráno sa v niektorých úsekoch Bratislavy tvoria kolóny 02 - Modified: 2023-06-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Vrecká na zvracanie ako štandard výbavy? Elektromobily umocňujú chorobu z pohybu 03 - Modified: 2023-05-29 12:08:02 - Feat.: - Title: Na slovenských cestách pribudla nová dopravná značka. Mala by prevychovať vodičov 04 - Modified: 2023-05-29 06:50:26 - Feat.: - Title: V Bratislave a okolí sa tvoria kolóny, hlásené sú aj nehody 05 - Modified: 2023-05-26 09:44:29 - Feat.: - Title: Zmätený môže zostať i skúsený vodič. Dokážete zareagovať na pokyny policajta?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. jún 2023 11:17