Už o pár mesiacov na Slovensku vzniknú prvé miesta na natankovanie inovatívneho paliva. Náklady na výstavbu jedného majú byť pol milióna až dva milióny eur.
Nasadnete, naštartujete, odídete a jediné, čo po vás zostane, je vodná para tlačiaca sa z výfuku. Žiadne pevné častice či problémový oxid uhličitý. To je výhoda, ktorú vidí takmer každý nadšenec vodíkových technológií.
Veď vďaka nim by mohol byť bezemisný každý druh dopravy. Ďalším nesporným plusom je aj prípadná dekarbonizácia priemyslu. Teoreticky, v ideálnom svete, by napríklad vďaka nemu vedeli košickí oceliari vyrábať zelenú oceľ.
Achillovou pätou, podobne ako v prípade elektromobility, je však potrebná infraštruktúra. Do veľkej miery je totiž problémová jeho výroba, preprava aj samotný nedostatok miest, kde sa k nemu dostanete. Ak by ste si chceli svoje vozidlo poháňané vodíkovými palivovými článkami natankovať dnes, museli by ste zájsť do Viedne.
Pritom už v jeseni minulého roka mali u nás stáť dve takéto čerpacie stanice. To sa však nestal...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-12 10:23:41 - Feat.: - Title: Priemysel v októbri zaznamenal pokles. Výroba dopravných prostriedkov sa znížila o 15,7 percenta
02 - Modified: 2025-12-10 18:32:52 - Feat.: - Title: Stiahli slovenský priemysel nadol zločinci za počítačmi? Automobilky hlásia veľký prepad, vinník je nejasný
03 - Modified: 2025-12-12 13:22:27 - Feat.: - Title: Krátky nádych slovenského priemyslu nemal dlhé trvanie. Októbrové čísla ukázali realitu v segmente
04 - Modified: 2025-12-09 09:01:39 - Feat.: - Title: Náš biznis so zahraničím vykázal najlepšie výsledky od júna minulého roka. Vývoz po roku presiahol 10 miliárd
05 - Modified: 2025-12-08 23:00:00 - Feat.: - Title: Nitriansky Jaguar po masívnom útoku: Straty chce dohnať pracovnými sobotami, no v hre je aj iný scenár