StoryEditor

Južnú železničnú trať vynovia. Dôvodom sú bratislavské satelity

24.10.2019, 00:00
Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.

Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.

A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.

Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-16 18:50:48 - Feat.: - Title: Vlaková doprava medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou je plne obnovená, hlásia železnice 02 - Modified: 2025-05-15 15:15:56 - Feat.: - Title: Výluka vlakov medzi Popradom a Vydrníkom potrvá do piatkového večera 03 - Modified: 2025-05-07 12:00:00 - Feat.: - Title: Nehodovosť na slovenských cestách klesá, tvrdí polícia. Do pomoci zapája aj občanov 04 - Modified: 2025-05-06 12:32:45 - Feat.: - Title: Zaslúžite si svoj vodičák? Mnohí zostanú prekvapení, aké medzery vlastne majú 05 - Modified: 2025-04-25 09:37:17 - Feat.: - Title: V Česku pôjdu vlaky rýchlosťou až 300 km/h. Predstavili víziu nových rýchlotratí​
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2025 09:32