StoryEditor

Južnú železničnú trať vynovia. Dôvodom sú bratislavské satelity

24.10.2019, 00:00
Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.

Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.

A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.

Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-09-28 15:11:29 - Feat.: - Title: V Bratislave a okolí komplikujú dopravu kolóny a nehoda 02 - Modified: 2023-09-25 11:12:46 - Feat.: - Title: Únia zatiahla brzdu. Ministri zmiernili kritizovanú emisnú normu, pre ktorú sa búrili automobilky 03 - Modified: 2023-09-25 07:21:48 - Feat.: - Title: Prepravené objemy nákladnej dopravy sa v júli medziročne zvýšili o 3,4 percenta 04 - Modified: 2023-09-20 06:29:56 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave komplikujú viaceré kolóny, hlásené sú aj nehody 05 - Modified: 2023-09-18 07:07:20 - Feat.: - Title: Na viacerých miestach v Bratislave sa doprava komplikuje. Tvoria sa kolóny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. september 2023 18:46