StoryEditorPreprava tovaru: vlaky pustia na trať častejšie
Železnice hľadajú na popud Bruselu spôsoby, ako zahustiť dopravu na koľajniciach. Ako riešenie prinášajú aj pilotný projekt, ktorý chcú zaviesť na trati Bratislava – Trnava. Odstup medzi vlakmi sa tu má znížiť z ôsmich na tri minúty.
Tretina z tovarov, ktorý vozia kamióny aspoň na 300-kilometrové trasy, má do roku 2030 skončiť vo vlakoch. A v roku 2050 až polovica. Takéto ciele vytýčil Brusel členským štátom EÚ v záujme kvalitnejšieho životného prostredia. Základnou motiváciou je prognóza OECD, ktorá vidí o desaťročie celoeurópske zvýšenie nákladnej dopravy o 30 percent. A Železnice Slovenskej republiky výzvu vnímajú. „Na...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-10 23:20:06 - Feat.: - Title: Štátny dopravca chce kúpiť vlaky na batérie za viac ako 100 miliónov. Využitie nájdu pri Nitre či na Záhorí
02 - Modified: 2025-03-08 11:50:50 - Feat.: - Title: Polícia bude dozerať na odklon kamiónov z Prístavného mosta na obchvat, majú využiť diaľnicu
03 - Modified: 2025-03-05 20:25:56 - Feat.: - Title: Opozícia chce v Grécku za zrážku vlakov spred dvoch rokov vysloviť vláde nedôveru
04 - Modified: 2025-03-05 19:26:08 - Feat.: - Title: Prezidenti Slavkovského formátu rokovali o prepojení troch európskych metropol, chcú modernizovať železnicu
05 - Modified: 2025-03-04 10:00:00 - Feat.: - Title: Aktuálny grafikon posilnil medzinárodné vlakové spojenia do Česka, Rakúska a na Ukrajinu