StoryEditor

Preprava tovaru: vlaky pustia na trať častejšie

11.10.2019, 00:00
Železnice hľadajú na popud Bruselu spôsoby, ako zahustiť dopravu na koľajniciach. Ako riešenie prinášajú aj pilotný projekt, ktorý chcú zaviesť na trati Bratislava – Trnava. Odstup medzi vlakmi sa tu má znížiť z ôsmich na tri minúty.

Tretina z tovarov, ktorý vozia kamióny aspoň na 300-kilometrové trasy, má do roku 2030 skončiť vo vlakoch. A v roku 2050 až polovica. Takéto ciele vytýčil Brusel členským štátom EÚ v záujme kvalitnejšieho životného prostredia. Základnou motiváciou je prognóza OECD, ktorá vidí o desaťročie celoeurópske zvýšenie nákladnej dopravy o 30 percent. A Železnice Slovenskej republiky výzvu vnímajú. „Na...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-29 16:30:00 - Feat.: - Title: Zrkadlo ekonomiky nám ukazuje pochmúrnu budúcnosť. Už vidno dôsledky obchodnej vojny, hovorí analytik 02 - Modified: 2025-05-28 12:13:10 - Feat.: - Title: Maličkosť, ktorá robí slovenským vodičom stále problém. Ako sa ľahko vyhnúť pokute? 03 - Modified: 2025-05-28 09:00:00 - Feat.: - Title: Elektromobily napájané z obrubníkov? Nápad z Nemecka mení ulice na nabíjacie stanice 04 - Modified: 2025-05-27 07:23:42 - Feat.: - Title: Objem nákladnej dopravy na Slovensku výrazne klesol, osobná doprava rástla 05 - Modified: 2025-05-28 09:19:12 - Feat.: - Title: Nový poplatok za servis pri kúpe lístka na vlak: Čo sa mení a ako ušetriť?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. máj 2025 21:15