StoryEditor

Ekonomický chlad dorazil už aj na koľaje. Železniční prepravcovia trpia

03.10.2019, 00:00
Ochladzovanie ekonomiky sa cez hutnícky sektor prelieva aj na koľajnice. Okrem nákladného dopravcu to pociťuje aj prevádzkovateľ tratí.

Príčina: rastúce náklady. Dôsledok: krátenie pracovného týždňa a odpredaj majetku. Pre manažérov v slovenskom priemysle ide o hlavnú výzvu dnešných dní. Starosti neobišli ani nákladného vlakového dopravcu Cargo Slovakia.

Jeho hospodárske výsledky úzko súvisia so zdravím iného gigantu našej ekonomiky – U. S. Steel Košice. Práve oceliari museli v lete odstaviť jednu z troch vysokých pecí a zamestnancom skrátiť pracovný týždeň na štyri dni.

Podobný postup preto volí aj výhradný železničný dopravca košickej fabriky. Zatiaľ čo v prvom polroku sa zdalo, že sa zákazky Cargu zdanlivo stabilizovali, výsledky za prvé tri štvrťroky už ukazujú, že klesajúci trend pokračoval....

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-05 18:29:49 - Feat.: - Title: Ľudia začínajú šetriť na základných potravinách či liekoch. Šéf maloobchodníkov: Kríza trvá veľmi dlho 02 - Modified: 2025-12-05 11:16:02 - Feat.: - Title: Slováci sú už unavení a zničení. Nádejou je obrovský sľub z Nemecka 03 - Modified: 2025-12-05 09:25:50 - Feat.: - Title: Aj najlepší výkon našej ekonomiky je stále slabý. Hlavný motor rastu nesklamal, no domácnosti sa trápia 04 - Modified: 2025-12-05 19:29:58 - Feat.: - Title: Aký scenár prisúdia Japonci Košiciam? Žiadny by znamenal skorý koniec celej fabriky 05 - Modified: 2025-12-02 08:06:21 - Feat.: - Title: Reformy sa musia začať v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 22:19