StoryEditorVláda schválila modernizáciu železnice na východe. Iné trate to potrebujú viac, tvrdia odborníci
Takzvané „motoráčiky“ medzi Moldavou nad Bodvou a Haniskou pri Košiciach mali skončiť.
Železničné trate na Slovensku sa začali elektrifikovať od roku 1945 ešte pre parné lokomotívy, ktoré mali vysokú spotrebu uhlia. Po dobudovaní infraštruktúry na najvyťaženejších úsekoch však ďalšia elektrifikácia ustala. Na 56 percentách našich koľajníc sa stále dopravíte iba takzvanými „motoráčikmi“.
Tie v porovnaní s elektrickými vlakmi prevážajú podstatne menej cestujúcich. Po siedmich rokoch nemenného stavu Železnice Slovenskej republiky navrhli elektrifikáciu trate medzi Haniskou pri Košiciach a Moldavou nad Bodvou.. Analytici Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií však považujú túto investíciu za spoločensky nenávratnú a odkazujú, že na Slovensku sú úseky, ktoré potrebujú elektrifikovať omnoho ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-09-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Oszkár Világi pre HN: Ako je to s predvolebným Slovenskom
02 - Modified: 2023-09-19 10:00:41 - Feat.: - Title: Podľa štúdie investovalo Slovensko za 30 rokov do rozvoja ciest dvakrát viac než do železníc
03 - Modified: 2023-09-18 10:25:49 - Feat.: - Title: Novým šéfom železníc sa stal Radoslav Štefánek, výberové konanie sa konalo po viac než 20 rokoch
04 - Modified: 2023-09-14 11:11:47 - Feat.: - Title: Cestovaním vlakom ušetrili v minulom roku Slováci pol milióna ton oxidu uhličitého, železnice šetria aj miesto
05 - Modified: 2023-09-08 15:19:21 - Feat.: - Title: Zmena na dôležitej dopravnej tepne. Rýchliky medzi Viedňou a Bratislavou za 40 minút sú bližšie realite