StoryEditorMinisterstvu chýba jednotný plán pre železnice, tvrdí odborník
Bývalý šéf odboru železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve dopravy Jiří Kubáček v rozhovore pre HN vysvetľuje, prečo by rýchlosť vlakov nemala byť mantrou.
Začnem možno až naivne – kedy sa podľa vás dostanú cestujúci z Bratislavy do Košíc vlakom 160-kilometrovou rýchlosťou?
Ja si myslím, že v dohľadnom čase určite nie, pretože aj štúdia na modernizáciu trate Žilina – Košice konštatuje, že nie je ekonomické, aj vzhľadom na prúdy cestujúcich aj vzhľadom na veľmi ťažký reliéf krajiny. Aj Švajčiari vždy hovorili, že nie tak rýchlo, ako sa dá, ale tak rýchlo, ako je potrebné. Železnica je systém spojení, nie je to len o najrýchlejšom možnom čase cesty z Bratislavy do Košíc, to je aj o tom, aby celá sieť prívodných tratí b...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-31 22:00:00 - Feat.: - Title: Václav Šojdel o tajných špiónoch v obchodoch: Pre niekoho práca snov pre iného špehovanie zamestnancov
02 - Modified: 2025-05-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Ovplyvňujú osobnosť, náladu aj charakter: Vplyv známych hormónov prerastá hrozba tých falošných
03 - Modified: 2025-05-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Zakladateľka festivalu HoryZonty Mária Dutková: Lezenie je o vystúpení z komfortnej zóny veľmi ďaleko
04 - Modified: 2025-05-30 06:29:35 - Feat.: - Title: Michelinský šéfkuchár Pavol Sekerka: Úspech jedla je z 20 percent na kuchárovi, zvyšok stojí na inom
05 - Modified: 2025-05-29 20:00:40 - Feat.: - Title: Biedronka sa na Slovensku len tak nestane „domácim hrdinom“. Najprv musí získať náskok pred malými hráčmi