StoryEditorMinisterstvu chýba jednotný plán pre železnice, tvrdí odborník
Bývalý šéf odboru železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve dopravy Jiří Kubáček v rozhovore pre HN vysvetľuje, prečo by rýchlosť vlakov nemala byť mantrou.
Začnem možno až naivne – kedy sa podľa vás dostanú cestujúci z Bratislavy do Košíc vlakom 160-kilometrovou rýchlosťou?
Ja si myslím, že v dohľadnom čase určite nie, pretože aj štúdia na modernizáciu trate Žilina – Košice konštatuje, že nie je ekonomické, aj vzhľadom na prúdy cestujúcich aj vzhľadom na veľmi ťažký reliéf krajiny. Aj Švajčiari vždy hovorili, že nie tak rýchlo, ako sa dá, ale tak rýchlo, ako je potrebné. Železnica je systém spojení, nie je to len o najrýchlejšom možnom čase cesty z Bratislavy do Košíc, to je aj o tom, aby celá sieť prívodných tratí b...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Výživové doplnky: Aké zvoliť, prečo si dať pozor na vajcia, nebehať nalačno a ako je to s proteínmi?
02 - Modified: 2025-12-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Realitný maklér Andrej Grežďo: Ako nájsť dobrú nehnuteľnosť, dobrého makléra a kupovať či vyčkávať?
03 - Modified: 2025-12-04 17:30:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na tanky. Európa potrebuje pre vojnu s Ruskom železnicu k Baltu
04 - Modified: 2025-12-04 16:20:23 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia vstupuje do fintechu. Rozumieť jej začínajú aj Slováci, hoci ešte nie sme tam kde Singapur
05 - Modified: 2025-12-03 16:46:48 - Feat.: - Title: Miliardy do európskeho systému aj výhradná prevádzka ako v Česku. Ráž ukázal opatrenia po vlakových zrážkach