Po skrachovanej poisťovni Rapid life ostalo približne 15-tisíc klientov, na ktorých vyplatenie chýba asi 20 miliónov eur. Napriek tomu sa vyšetroval stotožnil s názorom majiteľov, že NBS mala nariadiť prevod „živého kmeňa“ na inú poisťovňu a „ochrániť ich pred dôsledkami konkurzu“. Vyplýva to z uznesenia o obvinení dvoch úradníkov NBS, ktoré majú HN k dispozícii.
Prokurátor vyšetrovateľa spochybnil
Hociktorá iná poisťovňa by však zákazníkov prebrala jedine s podmienkou, že by k nim boli vytvorené aj zodpovedajúce technické rezervy. Ako však potvrdila správa nezávislého audítora Auditcon Slovakia, Rapid mal k 30. júnu 2017 záporné vlastné imanie 20,6 milióna eur. Zjednodušene povedané, ak by iná poisťovňa bolo ochotná prebrať kmeň, zaviazala by sa im z vlastného vrecka vyplatiť 20 miliónov. Pôvodný predseda predstavenstva ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.