StoryEditor

Väčšina diaľnic na Slovensku mešká. Nový zákon môže ušetriť roky

04.03.2019, 23:00
Za meškajúce diaľnice môže aj fakt, že priority štátu sa menia tak často ako ministri dopravy.

Na Slovensku meškajú dve tretiny rozostavaných diaľnic. Problémy s dodržaním zmluvných termínov sú v súčasnosti najmä na severe Slovenska.

Dôvody? Stavebné firmy najčastejšie skloňujú geológiu, ministerstvo dopravy zasa výkupy pozemkov a spory s aktivistami.

O meškaní výstavby tunela Višňové sme sa rozprávali s riaditeľom Výskumného ústavu dopravného Ľubomírom Palčákom:

Problémom sa dá predísť

Ukážkovým príkladom je diaľnica pri Ružomberku, kde najprv výstavbu zablokovali zosuvy pôdy a potom občania. Výsledok: päťročné meškanie....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 02 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel 03 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 04 - Modified: 2024-03-17 16:18:24 - Feat.: - Title: Na D1 pred Bratislavou platí znížená rýchlosť a zúžené jazdné pruhy 05 - Modified: 2024-03-14 13:59:00 - Feat.: - Title: Motoristi pozor: kvôli búraniu mosta bude počas víkendu uzatvorená diaľnica D1 pri Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
02. máj 2024 02:18