Ján LunterTASR/Branislav Račko
Na cesty nie sú peniaze, počúvajú vodiči každý rok. Problém treba hľadať aj vo financovaní krajov a samospráv.
O približne 18-tisíc kilometrov ciest na Slovensku sa starajú štyria hráči. Delia si ich dve štátne inštitúcie, kraje a samosprávy. Najmä poslední dvaja aktéri sa často sťažujú, že súčasný systém je finančne neudržateľný a doplácajú naň hlavne motoristi a cestujúci. Štát žiadajú o pomoc, zatiaľ čo ministerstvo dopravy sa zaoberá vlastným problémom – ako zlúčiť správcov diaľnic, rýchlostných komunikácii a ciest prvej triedy.
Nedotiahnuté rozdeľovanie
Decentralizované spravovanie ciest nie je žiadnou slovenskou špecialitou. Existuje aj v inýc...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-29 14:00:00 - Feat.: - Title: Fico a II. pilier: Najnovšia úvaha je to najmúdrejšie, čo na túto tému kedykoľvek vyslovil (komentár)
02 - Modified: 2024-04-20 12:52:19 - Feat.: - Title: Ukrajinci útočili v ôsmich ruských regiónoch, cielili na energetickú infraštruktúru
03 - Modified: 2024-04-08 06:15:18 - Feat.: - Title: Ukrajina zničila väčšinu útočiacich ruských dronov, škody hlási Odeská oblasť
04 - Modified: 2024-03-17 14:16:37 - Feat.: - Title: Kováčik pre HN: Iba športový úspech dnes už sponzorom nestačí. Investičný dlh sme ešte nedobehli
05 - Modified: 2024-03-07 15:23:30 - Feat.: - Title: Cyklokoalícia žiada rezort dopravy, aby stiahol novelu cestného zákona