HN Pavol Funtál
StoryEditor

Poslanec SAS vyzval Érseka, aby vysvetlil zámer predĺžiť zmluvu so ZSSK

12.12.2018, 15:54
Autor:
TASRTASR
Ak ministerstvo podpíše so ZSSK novú zmluvu, tak podľa poslanca SAS Miroslava Ivana zabetónuje monopol ZSSK na Slovensku do roku 2035.

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) by mal podľa opozičného poslanca SaS Miroslava Ivana vysvetliť, čo myslí tým, keď chce predĺžiť zmluvu so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) na prevádzku vlakov na Slovensku o ďalších desať rokov.

Podľa Ivana je totiž možné túto zmluvu predĺžiť iba o päť rokov. V súčasnosti si podľa poslanca štát prostredníctvom rezortu dopravy objednáva od ZSSK výkony v podobe prevádzkovania vlakov v objeme viac ako 31 milióna vlakokilometrov.

To znamená približne 97 percent všetkých výkonov, ktoré si štát objednáva. Zvyšné tri percentá predstavujú podľa Ivana výkony, ktoré má rezort zazmluvnené so spoločnosťou RegioJet na trase medzi Bratislavou a Komárnom.

Tento monopol mal podľa Ivana na základe existujúcej zmluvy fungovať do konca roka 2020, s možnosťou predĺženia o päť rokov. "Ale ministerstvo hovorí, chceme to predĺžiť o desať rokov," konštatoval Ivan na stredajšej tlačovej konferencii v Bratislave.

Domnieva sa preto, že ministerstvo dopravy nechce predĺžiť so ZSSK pôvodnú zmluvu, ale že chce s firmou uzatvoriť novú zmluvu. To je možné na obdobie 15 rokov. "A chce to urobiť preto, lebo nariadenie EÚ hovorí, že po dátume 3. december 2019 už nie je možné takéto zmluvy uzatvárať priamym zadaním, ale verejnou súťažou," dodal Ivan.

Ak ministerstvo podpíše so ZSSK novú zmluvu v roku 2019 pred 3. decembrom, tak podľa poslanca zabetónuje monopol ZSSK na Slovensku do roku 2035.

"Žiadame teda ministra dopravy Árpáda Érseka, aby vysvetlil, čo tým myslí, keď povie, že chce predĺžiť zmluvu o desať rokov so ZSSK, keď ju nemôže predĺžiť o desať rokov. A ak chce uzavrieť novú zmluvu, nech to otvorene povie občanom Slovenska. Nech im otvorene povie, čo ich tu bude čakať ďalších 15 rokov," opísal Ivan.

Minister by mal tiež podľa jeho slov vysvetliť, prečo doteraz nepustil na slovenské koľajnice súkromný sektor, keď sám niekoľkokrát v minulosti hovoril, že len konkurencia môže zlepšiť kvalitu služieb pri cestovaní.

01 - Modified: 2025-05-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Vlakové spojenia Slovenska sa rozširujú a prinášajú nové možnosti a frekvencie pre cestujúcich v regiónoch 02 - Modified: 2025-05-07 12:20:02 - Feat.: - Title: Čo si mám ten lístok nakresliť? Ľudia kritizujú slovenské železnice za pád systému, ktorý ľuďom cez zvýšené ceny nanútili 03 - Modified: 2025-05-06 13:13:10 - Feat.: - Title: ZSSK hlási výpadok predaja cestovných lístkov, spoločnosť odporúča využiť SMS lístky 04 - Modified: 2025-04-30 09:05:37 - Feat.: - Title: ZSSK od mája zavádza minimálne cestovné, stopercentné zľavy ostávajú 05 - Modified: 2025-04-24 13:55:22 - Feat.: - Title: Železnice vlani skončili v strate viac ako päť miliónov eur, prevádzkové výnosy im vzrástli
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
17. máj 2025 07:06