Auto, doprava, smogReuters
StoryEditorCentrum Bratislavy bez áut? Ambiciózny plán by mal trhliny
Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.
Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.
Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.
Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.
S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-23 15:33:59 - Feat.: - Title: Dopravná nehoda pri obci Oľdza si vyžiadala päť zranených i zásah vrtuľníka
02 - Modified: 2025-05-23 13:33:33 - Feat.: - Title: Huliak posiela po fiasku Šatanovi odkaz: Nestačí len organizovať podujatia, musíme vidieť aj výsledky
03 - Modified: 2025-05-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Bary, kde ťa vizuál ohromí a chuť prenesie do koktailového neba: Toto sú top bratislavské podniky pre náročných
04 - Modified: 2025-05-21 18:17:34 - Feat.: - Title: Petržalskí poslanci schválili po miliónovom podvode hĺbkový audit i kontroly na miestnom úrade
05 - Modified: 2025-05-20 10:14:37 - Feat.: - Title: Výpadok na tržbách pre zoo, ktorá je zatvorená, dosiahol pol milióna eur