StoryEditor

Centrum Bratislavy bez áut? Ambiciózny plán by mal trhliny

07.10.2018, 00:00
Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.

Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.

Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.

Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.


S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-21 13:30:14 - Feat.: - Title: Počet nových registrovaných áut v Európskej únii rastie už druhý mesiac v tomto roku dvojciferným tempom 02 - Modified: 2023-03-21 18:30:00 - Feat.: - Title: Naď chce z ulice škrtnúť ruského maršala. Historik pre HN varuje pred reakciou propagandy Kremľa 03 - Modified: 2023-03-21 08:30:17 - Feat.: - Title: Kto bol Daniel Tupý? Študenta zrejme zavraždili neonacisti. Polícia robila chyby, prípad nie je ani po 18 rokoch uzavretý 04 - Modified: 2023-03-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Na východe za 10 centov, v Trnavskom kraji zdarma. Aké príspevky na cestovanie majú seniori? (prehľad zliav) 05 - Modified: 2023-03-20 14:23:58 - Feat.: - Title: Veľké rokovania v Bruseli o konci spaľovákov: Slovensko neuvážene otočilo, hovorí pre HN Budajov tajomník
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. marec 2023 23:23