StoryEditor

Centrum Bratislavy bez áut? Ambiciózny plán by mal trhliny

07.10.2018, 00:00
Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.

Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.

Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.

Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.


S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-26 13:03:43 - Feat.: - Title: Čína bude finančným príspevkom motivovať k výmene starších áut za nové, chce podporiť dopyt 02 - Modified: 2024-04-26 08:47:39 - Feat.: - Title: Lovestream oznámil brutálne mená prere tento ročník. Do Bratislavy príde Macklemore, 50 Cent aj Rita Ora 03 - Modified: 2024-04-25 08:03:18 - Feat.: - Title: Novou šéfkou bratislavskej dopravnej komisie bude viceprimátorka Tatiana Kratochvílová 04 - Modified: 2024-04-25 06:19:05 - Feat.: - Title: Vodiči pozor: Na D2 na vjazde do Bratislavy z Malaciek sa zdržíte hodinu 05 - Modified: 2024-04-23 14:02:16 - Feat.: - Title: Bratislavský Slovnaft čakajú v najbližších týždňoch odstávky. Potrvajú až do polovice júna
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 22:25