StoryEditor

Naše firmy obchodujú v Gdansku s oceľou

11.06.2018, 00:00
Jednotku poľských prístavov na Baltskom mori už využila aj žilinská Kia.

V najväčšom prístave Poľska cítiť slovenskú stopu na každom kroku. Firmy, ktoré z tamojšieho prekladiska tovarov obchodujú s celým svetom, totiž robia biznis i s najväčšími tuzemskými hráčmi – napríklad s východoslovenskými oceliarňami, žilinskou automobilkou či so stavebným gigantom z portfólia Juraja Širokého.


Košickí oceliari síce väčšinu surovín na výrobu ocele nakupujú na Ukrajine, menšia časť však pochádza z baltského prístavu na severe Poľska. Koks do svojich vysokých pecí totiž odoberajú od najväčšieho morského terminálu Port Północny z Gdanska, ktorý sa špecializuje na obchodovanie so surovinami p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-14 13:54:32 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Čakanie na Putina, loptička je teraz na strane šéfa Kremľa. Čo prinesie rokovanie v Istanbule? 02 - Modified: 2025-05-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Zrušené zájazdy, vyliata whisky a prehľadané mobily. Ako Trump vrazil klin do vzťahov s najvernejším spojencom 03 - Modified: 2025-05-09 11:33:48 - Feat.: - Title: Veľmoci sa pustili do bitky o atóm. Súboj o stavbu jadrových elektrární prebieha v Česku i Slovinsku (ANALÝZA) 04 - Modified: 2025-05-07 09:19:48 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Kríza Spolkovej republiky silnie. Zvolenie na druhýkrát je pre nového kancelára Merza potupou 05 - Modified: 2025-05-05 15:26:27 - Feat.: - Title: Priveľa malých solárnych elektrární zvyšuje riziko kolapsu. Čo nás naučil španielsky blackout? (ANALÝZA)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. máj 2025 10:41