Zvyšovanie miezd zamestnancom trnavskej automobilky nestačí. Odbory žiadajú viac.Peter Mayer
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.
Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-01 12:42:51 - Feat.: - Title: Tomáš ukázal výsledky svojho projektu. Z desaťtisícov ľudí sa v prvých mesiacoch zamestnali stovky
02 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy
03 - Modified: 2025-11-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Príbeh luxusného Porsche na Slovensku: značka najskôr Bratislavu zatajovala, dnes sa výrobou na Slovensku pýši
04 - Modified: 2025-11-24 15:07:34 - Feat.: - Title: Žilinská Kia chystá projekt veľký ako 25 futbalových ihrísk. Stáť by mal desiatky miliónov eur
05 - Modified: 2025-11-21 16:01:03 - Feat.: - Title: Fed má ešte priestor na znižovanie sadzieb. Slabosť trhu práce je väčšia hrozba ako inflácia, tvrdí Williams