RegioJetPeter Mayer
StoryEditor

Súboj RegioJetu so štátom. O trase z Bratislavy do Komárna rozhodne súťaž

29.01.2018, 10:53
Autor:
TASRTASR
RegioJet vypravuje vlaky na trase medzi Bratislavou a Komárnom s dotáciou od štátu, zákazku spoločnosť získala priamym zadaním.

Na trase medzi Bratislavou a Komárnom vypravuje v súčasnosti vlaky súkromný dopravca RegioJet. Deje sa tak od marca 2012 a dopravca má na tieto služby so štátom zmluvu do decembra 2020.

Kto však bude vypravovať vlaky na trati po uplynutí zmluvy s RegioJetom, to má podľa Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR ukázať súťaž. "Zámerom je vyhlásiť súťaž tak, aby mohol víťazný dopravca plynule nadviazať na prevádzku na tejto trati okamihom ukončenia pôvodnej zmluvy," priblížila pre TASR hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Dotácia od štátu

RegioJet vypravuje vlaky na trase medzi Bratislavou a Komárnom s dotáciou od štátu, zákazku spoločnosť získala priamym zadaním. Spoločnosť ponúkla štátu nižšiu cenu za prevádzku vlakov než predtým zabezpečovala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Do súťaže o následné vypravovanie vlakov na tejto trase sa RegioJet plánuje zapojiť. "Zmluva so spoločnosťou RegioJet je od začiatku nastavená tak, že po ukončení jej platnosti prebehne riadna súťaž na to, kto bude dopravu na tejto trati prevádzkovať v rámci nového zmluvného obdobia," opísal hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj.

Súťaženie dopravcov na dotovaných tratiach je pritom podľa spoločnosti správne. "Presne tak by malo vyzerať zadávanie zákaziek v dotovanej železničnej doprave," konštatoval Ondrůj.

Súboj RegioJetu so štátom

V prípade zmluvy na trať do Komárna sa pritom podľa RegioJetu môže štát rozhodnúť predĺžiť túto zmluvu. Podľa európskej legislatívy je to však možné najviac do roku 2024.

"Po roku 2024 nemôže byť akákoľvek nová zákazka v dotovanej železničnej doprave pridelená bez riadnej súťaže," priblížil Ondrůj. Zároveň po roku 2034 nemôže byť žiaden dotovaný vlakový spoj hradený z verejných prostriedkov bez toho, aby bol riadne vysúťažený.

Do súťaže na prevádzku vlakov na trati Bratislava - Komárno sa určite zapojí aj Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). „Naším záujmom a úsilím je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obsluhy na všetkých traťových úsekoch a efektívne využitie kapacít, ktorými disponujeme," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

01 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 02 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 03 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 04 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 05 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. máj 2024 09:44