Od polnoci 10. decembra 2006 platí na železnici nový Cestovný poriadok 2006/2007, ktorý prináša viaceré zmeny vo vnútroštátnej a medzištátnej doprave. Plánovaný rozsah dopravných výkonov v osobnej doprave na základe objednávky štátu je na tento rok 31,51 milióna vlakových kilometrov, čo je v rovnakom rozsahu ako bolo minulý rok.
Novinky
Obnovenie spojenia Bratislava -- Banská Bystrica
Od nového cestovného poriadku je opäť obnovené železničné spojenie medzi Bratislavou a Banskou Bystricou, ktoré bolo od júla tohto roka prerušené pre elektrifikáciu trate Zvolen -- Banská Bystrica.
Modernizácia osobných vozňov
ZSSK v tomto roku modernizovala spolu 52 osobných vozňov. Prevažná časť modernizácie spočívala v nasadení klimatizačných jednotiek do vozňov 2. triedy. V tomto roku ZSSK zaviedla 22 klimatizovaných vozňov druhej triedy do rýchlikov, ktoré jazdia na trase Bratislava -- Košice -- Humenné, Bratislava -- Prievidza, Bratislava -- Žilina -- Martin a Košice -- Praha.
Od nového cestovného poriadku ZSSK zavedie spolu 37 modernizovaných klimatizovaných vozňov druhej triedy, čo je o 15 viac ako v tomto roku. Vozne budú jazdiť v rýchlikoch, ktoré premávajú na trase Bratislava -- Košice -- Humenné a Bratislava -- Žilina -- Martin.
ZSSK plánuje v novom cestovnom poriadku 2007/2008 zaviesť 9 nových veľkopriestorových klimatizovaných vozňov druhej triedy do vlakov vyššej kategórie, ktoré budú jazdiť na trati Bratislava -- Košice. V oboch nástupných priestoroch vozňov sa nachádzajú toalety s uzavretým systémom. Vozne sú technicky schopné jazdiť rýchlosťou 160 km/h.
Motorové jednotky radu 840 vo Vysokých Tatrách
Na trati Poprad Tatry -- Tatranská Lomnica premávajú okrem tatranských električiek aj vozne radu 840. Od nového cestovného poriadku budú tieto vlaky jazdiť aj na trase Studený Potok -- Kežmarok a Plaveč.
Tieto vozne sú určené pre prímestskú a regionálnu dopravu. Svojím konštrukčným riešením zodpovedajú osvedčeným vozidlám, aké premávajú vo Švajčiarsku, v USA, Rakúsku alebo v Grécku. Moderne riešený interiér poskytuje cestujúcim 94 pevných sedadiel, 16 sklopných sedadiel a 119 miest na státie. Motorové jednotky radu 840 už niekoľko rokov premávajú medzi Zvolenom a Žilinou a tiež medzi Žilinou a Čadcou.
Obnovenie spojenia z Popradu-Tatier do Plavča
ZSSK začiatkom decembra opäť obnovila osobnú železničnú dopravu v úseku Poprad-Tatry -- Plaveč, ktorá bola vylúčená pre výstavbu podchodov a nástupíšť v železničnej stanici Poprad-Tatry. Prvá etapa prác sa už skončila, a preto došlo k zmene v organizácii osobnej dopravy. Cestujúci sa na 2. nástupište, z ktorého odchádzajú vlaky prevažne v smere na Žilinu a Plaveč, dostanú len cez prestupovú halu Tatranských elektrických železníc.
Výstavba podchodu bude pokračovať naďalej v zimných mesiacoch. V marci 2007 sa začne 2. etapa výstavby nástupíšť a podchodu. Termín ukončenia prác plánujú Železnice SR na august budúceho roka. V tom čase by mali byť funkčné tri nástupišťa, ktoré budú prepojené podchodom so vstupnou halou železničnej stanice a podchodom do predstaničného parku.
Taktová rýchliková doprava Bratislava -- Žilina -- Košice
Rýchliky taktovej dopravy na trati Bratislava -- Žilina -- Košice budú odchádzať z Bratislavy vždy v nepárnu hodinu a 30 minútu a prichádzať do Košíc vždy v nepárnu hodinu a 53 minútu. Z Košíc má taktová doprava odchod vždy v párnu hodinu a 18 minútu a do Bratislavy má príchod v párnu hodinu a 39 minútu.
Nové vnútroštátne vlaky:
-- Od 10. decembra 2006 budú všetky rýchliky z Bratislavy do Prievidze a späť preradené do kategórie zrýchlených vlakov
-- Z Bratislavy cez Žilinu do Košíc a späť budú premávať 2 nové rýchliky, R 612 Váh a R 601 Ružín
-- Z Bratislavy hlavnej stanice cez Zvolen do Košíc bude jazdiť nový priamy vlak R 805 Sitno a z Komárna do Trnavy a späť bude jazdiť nový Zr 1872/1873 Dudváh
-- Z Bratislavy hlavnej stanice cez Nové Zámky do Komárna budú premávať 2 nové rýchliky, a to R 871/R870 Zámčan a R 875/R 876 Sládkovič
-- Počas rannej špičky bude jazdiť z Leopoldova do Bratislavy 1 nový zrýchlený vlak
-- Z Bratislavy hlavnej stanice cez Zvolen budú jazdiť nové priame vozne do Banskej Bystrice a Žiliny
-- R 332/333 Goral bude premávať už len zo Žiliny do Katovíc a späť, a nie z Bratislavy hlavnej stanice do Katovíc
-- Pre kúpeľných hostí je aj v tomto grafikone zachovaná doprava zo Štúrova do Dudiniec
-- Aj v novom cestovnom poriadku zachovala ZSSK v pracovných dňoch vlakové spojenie zo Zohora do Záhorskej Vsi a späť, a to 9 pármi vlakov