StoryEditorMatka trnavského Stellantisu: Brusel ohrozuje kvalitu áut aj pracovné miesta
Obrovské investície do elektromobility sa podľa konzultačnej spoločnosti Alixpartners nemusia výrobcom nikdy vrátiť. Vysoké náklady si pritom vypýtajú svoju daň na pracovných miestach, kvalite či výslednej cene vozidla.
O elektromobilite sa intenzívne hovorí už viac ako desaťročie. Je známe, že výrobcov bude stáť miliardy, že bude zrejme na linkách potrebných menej pracovníkov aj to, že zákazníci si budú musieť najprv zvyknúť na nabíjanie či dojazd. Nikdy však neboli kroky jednotlivých výrobcov také dôležité ako v týchto mesiacoch. Automobilky sa totiž budú musieť do roku 2030 zmestiť do prísnych emisných limitov nastavených Bruselom. Životný cyklus jedného modelu je zhruba šesť rokov, a preto ak ich chcú splniť, musia masívne investovať už teraz.
Carlos Tavares, šéf jedného z najväčších producentov na svete Stellantis potvrdil, že vlády a investori síce tlačia na prechod na elektromobilitu, ale náklady sú za hranicami toho, čo môže automobilový segment ako taký uni...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-05 12:02:03 - Feat.: - Title: Myslíte si o sebe, že poznáte autá? Tento kvíz vás môže rýchlo presvedčiť o opaku
02 - Modified: 2025-06-04 12:40:42 - Feat.: - Title: Brusel predstavil návrh rozpočtu na rok 2026: Kľúčové priority sú hospodárstvo, migrácia a obrana
03 - Modified: 2025-06-04 12:00:00 - Feat.: - Title: Elektromobil pre chudobných. Ekológovia chcú sociálny lízing, štáty si majú požičať
04 - Modified: 2025-06-04 12:00:09 - Feat.: - Title: Rekordný máj: V Nemecku pribudlo vyše 43-tisíc nových elektromobilov. Tesla naďalej zaostáva
05 - Modified: 2025-06-04 07:34:01 - Feat.: - Title: Západné automobilky strácajú pôdu pod nohami. Iniciatívu preberajú ázijské giganty, ukazuje analýza