StoryEditorMegalomanské projekty na železniciach pokračujú. Štát však škrtne jeden z nich za vyše 300 miliónov
Správca tratí plánoval vyhlásiť súťaž na modernizáciu pod Tatrami už v budúcom roku. 160-ka pri Liptovskom Hrádku však zrejme tak skoro nebude.
Pri výstavbe diaľnic pribúdajú ročne desiatky nových kilometrov. Sieť železničnej infraštruktúry oproti tomu stagnuje už desaťročia. Tie najväčšie čiastky, rádovo stámiliónové investície, tu však putujú do modernizácie hlavnej severnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami. Tá je v súčasnosti od hlavného mesta po Žilinu takmer kompletne zjazdná rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.
Modernizácia železničných tratí znamená prakticky postavenie úplne novej infraštruktúry. Zahŕňa to vyrovnanie zákrut, stavbu nových mostov a prerážanie tunelov. Železnice rátali v ďalších rokoch so spustením troch megaprojektov. Ide o úseky Poprad – Spišská Nová Ves za pol miliardy eur, upravenie medzinárodného koridoru m...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-03 22:00:00 - Feat.: - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovensko podporí bezpečnosť kritickej energetickej infraštruktúry Ukrajiny
02 - Modified: 2025-06-03 17:13:47 - Feat.: - Title: Investície do infraštruktúry by mali priniesť výsledky už tento rok, vraví nemecký vicekancelár
03 - Modified: 2025-05-28 09:19:12 - Feat.: - Title: Nový poplatok za servis pri kúpe lístka na vlak: Čo sa mení a ako ušetriť?
04 - Modified: 2025-05-14 12:01:32 - Feat.: - Title: Na papieri vlaky fičia, realita píše iný príbeh
05 - Modified: 2025-05-07 12:20:02 - Feat.: - Title: Čo si mám ten lístok nakresliť? Ľudia kritizujú slovenské železnice za pád systému, ktorý ľuďom cez zvýšené ceny nanútili