StoryEditor

Regulácia môže zničiť lacné pumpy

31.05.2007, 00:00
Vysoké ceny benzínu sa premiérovi nepáčia. "Naša požiadavka je jasná. Cena produktov sa musí pohybovať na jednej z najnižších úrovní v rámci EÚ," vyhlásil Robert Fico cez víkend v Slovenskom rozhlase na tému drahého benzínu a nafty.

Ak chce však ceny znížiť, a na spotrebnú daň nemôže siahnuť kvôli udržaniu kritérií na prijatie eura, okrem regulácie cien súkromných predajcov mu veľa možností nezostáva. To by ale mohlo znamenať koniec čerpacích staníc pri hypermarketoch, ktoré sú dnes najlacnejšie.
Pritiahnuť zákazníkov
Hypermarkety sa nižšími cenami palív snažia pritiahnuť zákazníkov na nákupy. "Nastavujeme ceny benzínu na našich čerpacích staniciach tak, aby boli najnižšie v meste. To je náš záväzok voči zákazníkovi a jeho reakcia je maximálne pozitívna," hovorí Oľga Hrnčiarová z Tesca. Benzín pri ich hypermarketoch môžu tankovať zákazníci v jedenástich mestách.
Šesť čerpačiek má pri svojich obchodných priestoroch aj Hypernova. "Čerpacie stanice s lacnými palivami prevádzkujeme ako pridanú hodnotu pre našich zákazníkov. V momente, keď by k regulácii došlo, by túto schopnosť stratili," hovorí Diana Chovancová-Stanková zo spoločnosti Ahold, ktorá obchody prevádzkuje. Či ich budú musieť zrušiť, však v súčasnosti odmietla komentovať.
Podľa klienta
"Budeme sa orientovať podľa správania našich zákazníkov," povedala Markéta Světlíková zo spoločnosti Metro Cash & Carry, ktoré u nás prevádzkuje päť takýchto púmp. Ďalšie dve môžu zákazníci využívať pri hypermarketoch Carrefour v Žiline a Košiciach.
Reťazce predávajú lacný benzín najmä preto, že to nie je ich hlavná činnosť a najväčšia časť zisku pochádza z obchodov, ktoré zákazníci čerpačiek urobia, keď vystúpia z auta. Nižšie náklady sú umožnené aj tým, že na týchto pumpách je minimálna úroveň služieb - je zbytočné mať tu okrem čerpacích stojanov obchod s doplnkovým tovarom, keď pumpa stojí pri hypermarkete svojej matky a nie je tu ani personál ako na klasických čerpačkách, ktorý pomáha tankovať či umýva okná.
Regulácia by však podľa informácií HN nemala byť otázkou dňa, vláda by sa chcela v prvom rade dohodnúť s monopolným výrobcom palív, bratislavským Slovnaftom. "Je to jeden z možných smerov, je ich tam však viac," pripustil hovorca ministerstva hospodárstva Branislav Zvara.

Čerpacie stanice pri hypermarketoch:
Tesco:
Banská Bystrica, Košice, Levice, Michalovce, Piešťany, Považská Bystrica, Prešov, Prievidza, Senica, Trenčín, Žilina
Hypernova: Bratislava, Dunajská Streda, Michalovce, Prešov, Rimavská Sobota, Zvolen
Metro: Bratislava, Košice, Nitra, Zvolen, Žilina
Carrefour: Košice, Žilina

01 - Modified: 2003-05-22 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Ruhrgas s vyšším podielom v Gazprome
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2024 17:29