Flexibilná pracovná doba či príspevky na vzdelávanie. Toto sú najčastejšie výhody, ktoré poskytujú firmy svojim zamestnancom. Ukázal to prieskum personálnej agentúry Grafton Slovakia na vzorke 1 611 kandidátov a 500 opýtaných spoločností.
Generácia Y nastupuje
Dôležitosť firemnej kultúry pritom rastie nielen s nedostatkom kandidátov na pracovnom trhu, ale aj s tým, ako sa hlavným zdrojom pracovnej sily stáva tzv. generácia Y. Tá totiž uprednostňuje zaujímavé úlohy, benefity a príjemnú atmosféru na pracovisku pred finančnou kompenzáciou.
Nefinančné benefity
"Mileniáli, teda ľudia narodení v rokoch 1980 až 1995, nepôjdu pracovať len kvôli peniazom, pretože kladú dôraz na iné aspekty. Ak prijmú zamestnanie len pre výšku mzdy, tak ho ľahko opustia pre inú pracovnú ponuku s vyššou mzdou, alebo s lepšou firemnou kultúrou a nefinančnými benefitmi," skonštatovala marketingová manažérka Grafton Recruitment Jitka Součková.
Podľa nej platí, že zamestnanci, ktorých hlavnú motiváciu v práci nepredstavujú peniaze, sú spokojnejší, výkonnejší, kreatívnejší, majú lepšie predpoklady pre ďalší rast a menej často odchádzajú inam.
Dôležitá pre rast
Firmám sa preto oplatí na takýchto pracovníkov sústrediť a vyjsť im z hľadiska firemnej kultúry maximálne v ústrety. Zamestnancom sa lepšie pracuje, ak majú od zamestnávateľa rôzne výhody.
Rebríček benefitov pre zamestnancov vedie flexibilná pracovná doba, nápoje na pracovisku zadarmo, teambuildingy či príspevky na vzdelávanie. Uzatvára ho možnosť využívať automobil na súkromné účely či preplatenie krátkodobej PN.
"Firemná politika a nastavenie správneho motivačného modulu pre zamestnancov sú veľmi dôležité pre rast a budúcnosť spoločnosti. Dokazuje to i fakt, že zamestnávatelia každoročne rozširujú škálu zamestnaneckých výhod," dodal manažér spoločnosti Grafton Slovakia Miroslav Garaj.
Pozrite si rebríček TOP očakávaných benefitov zo strany zamestnancov: