StoryEditor

Veľtrh ako najlepší marketingový nástroj

17.12.2002, 23:00

Pri pohľade na prierez hospodárskej situácie na konci roku 2002 sa dá konštatovať hlboká recesia v protiklade k miernym náznakom vzostupných tendencií v niektorých oblastiach. Celková hospodárska situácia je poznačená istou mierou neistoty z budúceho vývoja. Marketingové rozpočty firiem sa nezvyšujú a často sú aj drasticky obmedzované.
V tejto súvislosti poskytuje účasť na veľtrhoch efektívny priestor pre orientáciu na medzinárodnom hospodárskom poli, pretože je faktom, že najvýznamnejšie medzinárodné veľtrhy sa dokonca aj v období hospodárskej recesie ukázali a potvrdili ako stabilizujúce ekonomické komunikačné podujatia.
Najdôležitejším predpokladom je koncentrácia na najvýznamnejšie medzinárodné veľtrhy v jednotlivých brandžiach, lebo iba prvá kategória veľtrhov poskytuje komunikatívne a technologické základy pre aktuálne a budúce trendy.
Svojím programom poskytuje spoločnosť Deutsche Messe AG vhodné nástroje pre jednotlivé hospodárske oblasti, ktoré majú svoje základy jednak v portfóliu najvýznamnejších medzinárodných veľtrhov na výstavisku v Hannoveri a na druhej strane v medzinárodnej orientácii spoločnosti. So svojimi siedmimi dcérskymi spoločnosťami poskytuje priestor pre rastové potenciály proexportne orientovaného hospodárstva od Austrálie cez Brazíliu, Čínu, Singapur, Thajsko až po Turecko.
K týmto aspektom treba pripočítať veľkosť, kvalitu a infraštruktúru celosvetovo jedinečného výstavného areálu v Hannoveri, ktorý má rozlohu 1 000 000 m2 a je najväčším výstaviskom na svete. Brutto výstavná plocha v 27 halách má rozlohu 498 000 m2. Za rok zaznamená výstavisko v Hannoveri zhruba 2,5 mil. návštevníkov. Viac ako 400 000 pochádzalo v r. 2001 zo zahraničia. Celkový počet vystavovateľov je ročne medzi 25 000 -- 30 000 s priemerným zahraničným podielom vo výške viac ako 30 %. Spolu bola prenajatá výstavná plocha o veľkosti 1 600 000 m2 netto.
Je potešiteľné, že aj slovenským vystavovateľom sa viac otvorili dvere na významné medzinárodné veľtrhy. Vďaka novému podpornému programu sa konečne ponúkajú aj našim spoločnostiam podobné možnosti ako napr. v Čechách. Už dnes možno konštatovať, že účasť slovenských firiem bude na podujatiach v Hannoveri v roku 2003 početnejšia a kvalitatívne na vyššej úrovni, v porovnaní s uplynulým obdobím. Firmy tak racionalizujú svoju marketingovú politiku prostredníctvom účasti na veľtrhu. Pretože veľtrh je neporaziteľný s ohľadom na kvantitu, kvalitu a čas kontaktu, ponúka koncentrovaný trh, zviditeľňuje a sprehľadňuje ho, otvára tiež ďalšie trhy. Veľtrhy umožňujú priame porovnanie cena/výkon, podporujú intenzívnu výmenu informácií. Veľtrhy majú charakter a oslovujú všetky ľudské zmysly.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/veltrhy-a-vystavy, menuAlias = veltrhy-a-vystavy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
16. jún 2024 10:34