StoryEditor

FR-V: Prírastok do trojlístka dieselov

17.10.2005, 00:00

Čo bude, ak to takto pôjde ďalej? Túto otázku si kladie v súvislosti s rapídnym rastom cien palív nejeden motorista. Pravdepodobná odpoveď znie: prednosť dostanú automobily na hybridný pohon. U nás je v ponuke zatiaľ iba Toyota Prius, no v budúcnosti k nej možno pribudne Honda. Práve tieto dve japonské automobilky sa intenzívne venujú vývoju vozidiel na takýto pohon. No kým sa uplatní na trhu, oplatí sa hľadať aj cesty, ako znížiť spotrebu súčasných motorov.
Dôraz na motor a spotrebu
Jedno z riešení ponúka Honda s avantgardným motorom i-CTDi, ktorý sa osvedčil v limuzíne Accord, offroade CR-V a teraz prichádza s týmto agregátom na trh aj model FR-V. Diesel, ktorý získal označenie Motor roka v triede 2,0 -- 2,5 litra, dopĺňa súčasnú motorizáciu v Honde FR-V, ktorá je v predaji iba od novembra 2004. V interiéri podstatné zmeny nenastali, všetka pozornosť sa sústredila na motor.
Ten sa vyznačuje veľmi dobrým výkonom aj akceleráciou. Šesťstupňová prevodovka je dobre odstupňovaná. Ľahký hliníkový motor, kde je ultra tenká stena medzi valcami (len 3 mm), má objem 2 204 cm3, výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment až 340 Nm. To je v tomto segmente jedna z najvyšších hodnôt. Hluk od motora sa prejavuje iba minimálne. Maximálnu rýchlosť udáva výrobca 190 km/h, zrýchlenie z pokoja na stovku za 10 sekúnd a kombinovanú spotrebu iba 6,3 l/100 km.
Auto pre väčšiu rodinu
Počas krátkej testovacej jazdy sme sa ubezpečili, že v spojitosti so stabilným podvozkom bude FR-V prínosom najmä ako rodinný automobil so šiestimi miestami. Kompaktné MPV s konfiguráciou sedadiel 3 + 3 vychádza z offroadu CV-V, má však dlhší rázvor a ponúka priestranný interiér. Celková šírka karosérie je 1,8 m, z toho kabína 1,4 m. Vzdialenosť medzi bedrovými kĺbmi dvoch za sebou sediacich pasažierov (tandemová vzdialenosť) je jeden meter, čo je v tejto triede najväčší údaj. Na Slovensku je toto auto homologované tak, že na strednom prednom sedadle môže byť umiestnená i detská sedačka a keď sa sedadlo posunie dozadu, môže tam sedieť aj dieťa do 12 rokov.
Na Slovensku je dieselová Honda FR-V v predaji za 919-tisíc korún.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
17. máj 2024 09:23