StoryEditor

Skupina GfK zvýšila vlani tržby o 18,7 % na 1,1 miliardu EUR

02.03.2007, 18:50
Autor:
TASRTASR

Skupina GfK zvýšila v roku 2006 tržby o 18,7 % na 1,1 miliardu EUR, v prepočte 37,9 miliardy SKK. S organickým rastom na úrovni 5,4 % prevýšila rast celého sektora, ktorý odborníci odhadujú medzi 4 až 5 %.

Upravený prevádzkový výsledok Gfk sa zvýšil o 20,3 % na 150 miliónov EUR. Tento údaj znamená maržu vo výške 13,5 %, vrátane spoločností patriacich pod bývalú NOP World za celý rok. Skupina dosiahla svoje ciele v oblasti predaja a marža 13,6 % je na hornej hranici cieleného výsledku 13,3 %.

Integrácia NOP World do skupiny GfK Group bola úspešne dokončená v roku 2006. Akvizíciou sa skupina stala majiteľom silných a známych značiek aj na americkom, anglickom a talianskom trhu. Náklady na integráciu dosiahli minulý rok hranicu 4 miliónov EUR. Spolu s nákladmi za rok 2005 predstavovali celkové výdavky spojené s NOP World zhruba 20 miliónov EUR.

Ku koncu roka 2006 opäť nastal prudký rast dopytu po službách prieskumu trhu. Čo sa týka predaja a príjmov, bol 4. štvrťrok 2006 najsilnejším z celého roka, ale aj v celej histórii spoločnosti.

V roku 2006 dosiahlo GfK v Nemecku tržby 269 miliónov EUR, čo predstavuje nárast o 6,3 % oproti predchádzajúcemu roku. S tržbami na úrovni 290 miliónov EUR zostáva západná a južná Európa regiónom s najväčším objemom tržieb. Zásadný nárast predaja v severnej Európe o 31,6 % na 167 miliónov EUR bol najmä výsledkom akvizície NOP World. V strednej a východnej Európe organický rast predstavoval 20,9 % a bol opäť najvyšším zo všetkých regiónov. GfK v Amerike s nárastom vo výške 35,7 % na 280 miliónov v roku 2006 opäť zaznamenalo najvyšší rast spomedzi všetkých regiónov. Na konci finančného roku 2006 boli tržby regiónu Ázia a Tichomorie na úrovni minulého roku, t.j. 39 miliónov EUR.

Gfk predpovedá organický rast tržieb o viac ako 5 % aj v roku 2007. Tento odhad však neráta so zmenami výmenných kurzov. Tiež predpokladá, že sa jej opäť podarí prekonať priemerný rast celého sektoru. Experti ho na tento rok odhadujú medzi 3 až 5 %.

Skupina GfK je celosvetovým číslom 4 medzi spoločnosťami venujúcimi sa prieskumu trhu. Jej aktivity pokrýva päť divízií, a to Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Okrem 13 nemeckých pobočiek riadi skupina GfK viac než 130 pobočiek a dcérskych spoločností vo viac ako 70 krajinách. Z celkového počtu 7903 zamestnancov približne 80 % pracuje mimo Nemecka.

TASR o tom informoval Bernhard Wolf zo spoločnosti Gfk.

(1 EUR = 34,440 SKK)

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 05:20