StoryEditor

Štát pravdepodobne vyvlastní časť pozemku

20.12.2005, 14:56
Autor:
TASRTASR
Iba jeden zo 70 oslovených vlastníkov pôdy pod pripravovaný cestný obchvat Trnavy nesúhlasí s ponúkanou cenou za jej odkúpenie. Investor stavby, Slovenská správa ciest bude pravdepodobne nútená vyvlastniť tomuto majiteľovi majetok vo verejnom záujme.

Iba jeden zo 70 oslovených vlastníkov pôdy pod pripravovaný cestný obchvat Trnavy nesúhlasí s ponúkanou cenou za jej odkúpenie. Investor stavby, Slovenská správa ciest (SSC) bude pravdepodobne nútená vyvlastniť tomuto majiteľovi jeho majetok vo verejnom záujme. Potvrdila to pre TASR právnička SSC Alena Šeredová.
SSC rozposlala pre časom všetkým vlastníkov kúpne zmluvy, ktoré sa do 15. decembra vrátili späť podpísané na znak súhlasu s ponúkanou cenou za 1 štvorcový meter (m2) odkupovanej pôdy. "Pôda pod severný obchvat mesta nemá rovnakú kvalitu, preto aj znalec určil rôzne ceny," uviedla Šeredová. Vlastník, s ktorým má investor problémy, dostal na potrebných 14 704 m2 ponuku 578,46 Sk/m2, čo je vyše 8,5 milióna Sk. On však žiada sumu 2 000 Sk/m2. "Na inú nechce pristúpiť," povedala. SSC bude preto musieť podať žiadosť o vyvlastnenie majetku v zmysle Stavebného zákona, ktorý toto umožňuje, ak je pozemok potrebný pre výstavbu vo verejnom záujme a v zmysle platného územného plánovania, prípadne, ak ide o stavbu diaľnice či verejnej komunikácie. Pozemok, ktorý tento majiteľ vlastní, patrí k väčším v rámci celej plochy, potrebnej pre stavbu severného obchvatu Trnavy.
Vyvlastnenie podľa informácií Šeredovej neznamená, že vlastník nedostane finančnú náhradu. SSC mu za pôdu zaplatí spomínaných 578,46 Sk za m2. "My rokovať o výške nemôžeme, nás odborné posudky nepustia," povedala.
Začiatok stavebných prác na severnom obchvate Trnavy bol naplánovaný na december, avšak práve majetkové nevysporiadanie tento termín oddialilo. SSC uvažuje, kým sa problém nevyrieši, o začatí aspoň čiastočných prác na tej časti plochy, kde je všetko v poriadku.
Štyri a pol kilometra dlhý obchvat má odkloniť predimenzovanú dopravu v meste, predovšetkým v smere na Záhorie. V územnom pláne Trnavy je zaradený už od konca 70. rokov, ale radnici sa podarilo prebojovať k realizácii plánu až minulý rok. Úlohu v rozhodovaní o vyčlenenie prostriedkov v celkovej výške 1,28 miliardy Sk zohral príchod a potreby významných investorov v regióne - popri PSA Peugeot Citroën aj Sony či Johns Manville. Prostriedky idú výlučne zo štátneho rozpočtu. Prvá etapa výstavby je naplánovaná na roky 2005 až 2007, druhá na 2006 až 2008 a tretia na 2007 až 2009.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. máj 2024 06:30