Iba dva dni po vyhlásení internetovej spoločnosti Yahoo, že v dôsledku reštrukturalizácie príde o prácu 1000 ľudí z celkového počtu 14,300 zamestnancov, prišla ponuka od spoločnosti Microsoft na jej prevzatie. Tú zverejnil výkonný riaditeľ Steve Ballmer v hodnote 44 miliárd $, ktoré sú ochotní za prevzatie spoločnosti Yahoo vyplatiť priamo v hotovosti a aj v hodnote akcií. Pri realizácii tejto akvizície by to bola najväčšia ponuka Microsoftu v histórii spoločnosti.
Stratégia Microsoftu a konkrétne Stevea Ballmera vyznieva agresívne. Microsoft totiž po niekoľkých neúspešných pokusoch v minulosti tento krát neprišiel vyjednávať. Ballmer sa taktiež už v minulosti vyjadril: "Ak spoločnosť nezískame hneď, budeme na ňu tlačiť, tlačiť a tlačiť." Podľa neho je spoločnosť presvedčená, že táto ponuka je tou správnou cestou pre Microsoft a Yahoo. I keď Microsoftu skoršie pokusy nevyšli, pri poklese ceny akcií Yahoo sa opäť zvýšila ich šanca na spoločnú dohodu pristúpiť. Microsoft tvrdí, že fúziou oboch spoločností ušetria najmenej 1 miliardu $ pri spoločnom postupe. Softvérový gigant verí, že regulačné orgány dajú spojeniu zelenú. Ukončenia celej transakcie by v takomto prípade malo nastať už v druhej polovici tohto roka.
Microsoft sa už roky snaží výrazne podieľať na on-line biznise, ale viacmenej neúspešne. Preto v poslednom období akvizoval viacero menších spoločností, ktorými sa snažil vyplniť medzery na trhu. Na vyššie ambície je preto odkúpenie Yahoo nevyhnutnosťou ako začať šliapať po krku lídrovi na trhu, spoločnosti Google.
Ďalšie názory sú v znamení nadchádzajúceho boja v oblasti mobilnej reklamy. Aj keď spojenectvo oboch spoločností neohrozí postavenie lídra v oblasti kontextovej reklamy, veľkú šancu majú práve pri reklame v mobilných telefónoch. Táto oblasť sa totiž stále len vyvíja. Google minulý rok ohlásil prípravy vlastného operačného systému Android, ktorý umožní integrovať viaceré služby spolu s reklamnými odkazmi. Yahoo i Microsoft má s mobilnou reklamou taktiež prvé skúsenosti. Nechajme sa preto prekvapiť, či rok 2008 bude v znamení veľkého internetového boja.
Zdroje:
www.iht.com
www.boston.com
www.nytimes.com
www.news.yahoo.com