Tesla bola pre automobilový svet, a nie len elektromobily, viac než dekádu nositeľom pokroku a revolučných nápadov. Určite to platí o viacerých riešeniach, ktoré s odstupom času okopírovali viaceré automobilky a dnes ich považujeme za akúsi samozrejmosť v modeloch naprieč trhom.
Ide napríklad o aktualizácie systému cez vzduch internetom, rovnako tak i diagnostika auta na diaľku, združenie ovládania auta na jeden komplexný displej, veľká efektivita pohonu a tepelných čerpadiel, dlhá životnosť a výdrž batérií a mnoho ďalšieho. Či sa to niekomu páči alebo nie, Tesla spravila pre pokrok v oblasti elektromobilov veľa a sprístupnila ich širšej verejnosti.
Keď prišli na trh Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 a predošlá Tesla Model Y, každá bola svojím spôsobom revolučná. Elektromobilom v podstate každý nový typ od americkej automobilky pre svoju triedu nastavil latku. Odmena na seba nenechala dlho čakať.
Model 3 a Y sa stali na celé roky najpredávanejšie autá na svete. A pozor, nie len medzi čisto batériovými elektrickými vozidlami, ale medzi automobilmi celkovo. Niet divu, že očakávania na príchod novej generácie Tesla Y Juniper boli naozaj vysoké. Test novinky Y Juniper je preto nie len pre nás tak trochu vytriezvením.
Auto prišlo o pol roka neskôr ako avizovali. Okrem zmeny dizajnu prináša viaceré kľúčové zmeny, avšak pozor – napokon nejde o novú generáciu, Juniper je totiž iba veľká modernizácia pôvodného prevedenia. Redakcia TopSpeed ju po týždni intenzívneho používania vo videorecenzii hodnotí skutočne komplexne a veru aj prísne.
Ukazuje sa, že napriek novým prvkom výbavy, vylepšenej aerodynamike vozidla, úpravám na podvozku a v oblasti svetiel mohol byť zoznam vylepšení ešte podstatne dlhší. Keďže nie je, ponúka sa otázka, či je vôbec nová Tesla Y Juniper schopná konkurovať súčasnej špičke v oblasti stredne veľkých a stredne drahých elektrických áut?
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.
