StoryEditor

Európska konkurencia sa môže triasť. Čínsky hothatch ponúka „za drobné“ vyše 400 koní

16.08.2024, 11:00
  • Za 43-tisíc eur viete dostať bohato vybavené a najmä poriadne výkonne elektrické auto MG4X-Power.
  • V útrobách sa nachádza pohon všetkých kolies a výkon dosahuje až 435 koní. Stačí to však proti konkurencii?
  • Model sa radí medzi elektrické hothatche, avšak nie vo všetkých smeroch je prioritou výkon a športovosť.

Značka MG patrí k jedným z mála čínskych zástupcov, ktorí si dokázala na európskom trhu ukradnúť slušný podiel zákazníkov. Ako sme v nedávnom článku informovali, z pohľadu predajov sa výrobcovi skutočne darí a ďalšiu čínsku konkurenciu necháva pomerne ďaleko za sebou. Môže za to dobrý marketing, využívanie svojej bohatej histórie a zároveň sympatická ponuka.

MG pôsobí aj na slovenskom trhu, kde v portfóliu nájdeme už celkom pekný zástup modelov rôznych veľkostí a zameraní. Od konvenčných až po tie plne elektrické, prípadne hybridné. Za priaznivú cenovku však zákazníci dostanú nečakane nabitú výbavu, ktorej domáca európska konkurencia veľakrát nedokáže konkurovať.

image

MG4X-Power

FOTO: Youtube.com/TopSpeed.sk

Súperi by sa pritom teraz mali triasť ešte viac, po uvedení na náš trh sa totiž redakcia TopSpeed.sk pozrela bližšie na nabrúsený plne elektrický model MG4X-power, ktorý v porovnaní s inými podobne ladenými modelmi dostanete vlastne „za drobné“. Najmä ak si uvedomíte, že v útrobách pracuje 435 konských síl, k dispozícii je pohon všetkých kolies a mierne agresívnejší vzhľad či bohatšiu výbavu, než je tomu v prípade klasického vyhotovenia MG4.

S ním športovo ladená novinka zdieľa rýchlosť, respektíve výkon nabíjania a rovnako tak kapacitu osadeného trakčného akumulátora. Batéria má teda 64,1 kWh a pri nabíjaní možno využívať DC jednosmerný prúd s nabíjacím výkonom až 150 kW a z 10 na 80 percent kapacita sa podľa papierových údajov viete dostať za 35 minút.

image

MG4X-Power 

FOTO: Youtube.com/TopSpeed.sk

Ako sa elektrický hothatch z Číny správa v praxi? Ide naozaj o športovo jazdiaci alebo iba športovo vyzerajúci a na papieri popísaný model? Kde sú jeho silné stránky a kde, naopak, oproti konkurencii alebo zo všeobecného pohľadu skôr stráca? A aká je reálna spotreba či dojazd? Viac sa dozviete v kompletnej videorecenzii vyššie.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-08-09 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Značka MG prekvapuje. Čínsky konkurent Fabie má pod kapotou zaujímavý superhybrid 02 - Modified: 2024-08-07 12:27:30 - Feat.: 1 - Title: Poznáme kandidátov na titul Európske auto roka 2025. Nechýbajú ani čínske modely 03 - Modified: 2024-08-08 11:14:18 - Feat.: 1 - Title: Naozaj musíte pri tankovaní vypínať motor auta? Odborník vyriešil dilemu motoristov 04 - Modified: 2024-07-26 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ľudový hatchback ovládol Európu. Toto sú najpredávanejšie autá za prvý polrok 2024 05 - Modified: 2024-08-07 09:05:54 - Feat.: 1 - Title: Boli by na odpis. Európsky súd môže vyhnať z ciest milióny naftových áut, varujú Nemci
01 - Modified: 2024-10-09 12:11:00 - Feat.: - Title: Nemecká automobilka pripravuje novinky. Chce získať späť stratené podiely na trhu 02 - Modified: 2024-10-09 13:09:50 - Feat.: - Title: Nová vlajková loď Dacie: Toto je vôbec najväčší a najdrahší model rumunskej značky 03 - Modified: 2024-10-09 09:29:33 - Feat.: - Title: Renault odhalil špičkový rodinný koncept Emblème. K znižovaniu emisií pristupuje inak 04 - Modified: 2024-10-08 22:44:28 - Feat.: - Title: Dizajn, ktorý je hodný ďaleko vyššej ceny. Ide však o hodinky, či len prerastený fitness náramok? 05 - Modified: 2024-10-08 10:00:00 - Feat.: - Title: Prvý rozhovor Jozefa Kabaňa z čínskej misie: Európu zväzujú tradície, Čína letí vpred
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
09. október 2024 20:02