Nové autá, ktorým politici chcú naordinovať výhradne elektrickú trakciu, budú cenovo nedostupné. Automobilky to už hovoria naplno. Plány, ako nás, prostých občanov, nepripraviť o možnosť jazdiť autom, existujú. Radosť z nich nemáme. Buď presadneme do prestavaných starých plechoviek, alebo si kúpime továrňou repasované ojazdené auto.
Za dvanásť rokov sa u nás v Európe prestanú predávať autá so spaľovacími motormi. Dovtedy tie zostávajúce brutálne zdražia. Ani elektromobily dovtedy nezlacnia, naopak. Batérie sú stále ultradrahé a o ich zlacňovaní kvôli nedostatku surovín vôbec nie je reč. Iba v snoch zelených utopistov... Veď za poslednú dekádu žiadne razantné zlacnenie elektrických áut nenastalo, hoci bolo expertov tisíckrát predpovedané.
A tak dnes najmenšie miniauto na baterky (o niečo väčšie ako angličák) stojí 540-tisíc korún (22 817 eur) (Dacia Spring). Prejde na jedno nabitie asi 230 kilometrov, teda rovnako ako o niečo väčšie ojazdené elektrické auto (päťročný Nissan Leaf so zhruba stotisíc najazdenými kilometrami).
A tak sa zrodil nápad. Prišli s ním vo Francúzsku. Vypitveme staré autá s minimom elektroniky a dáme do nich baterky a elektromotor. Do nových by to nešlo, sú veľmi zložité a komplexné. Super, nie? Na parížskom autosalóne vlani na jeseň takých kúskov vystavovali veľa, písali sme vtedy o novom trende.
Teraz už si takú „prestavbovú súpravu“ môžete oficiálne objednať. Automobilka Renault prestavbový kit oficiálne propaguje pre firmu R-FIT. Konverzné balenia je možné nainštalovať na veľmi populárny Renault 4, Renault 5 a prvú generáciu Twinga. Prestavba štvorky sa dá od prvého februára objednať, retrofit kit Renaultu 5 sa začne predávať vo Francúzsku v septembri 2023, súprava pre Twingo bude k dispozícii neskôr.
Na pohľad je to parádny nápad pre milovníkov starých renaultov, čo má v kolekcii plonkový kus na renováciu. Nad elektrifikáciou ikonického Renaultu 4, ktorý je najvyrábanejším francúzskym autom všetkých čias, zaplesá aj zelený aktivista. Lenže pozor! Toto má byť riešenie mobility pre tých, čo nebudú mať na nové elektroauto. Aspoň si to tak niekto vysníval. Žiadne riešenie to však nie je.
Takýto 36 r...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-23 09:00:00 - Feat.: 0 - Title: Pád z oblakov až do konkurzu a prečo by sa malo Gabčíkovo obávať o svoju elektrinu (Brífing HN)
02 - Modified: 2023-02-14 14:32:18 - Feat.: 1 - Title: Spaľováky skončia. Europarlament schválil povinnú elektromobilitu od roku 2035
03 - Modified: 2023-02-13 13:00:08 - Feat.: 1 - Title: Alternatívne palivá a práca s dátami sú v súzvuku. Logistika na poslednej míli sa chce stať udržateľnejšou
04 - Modified: 2023-02-09 12:35:00 - Feat.: 1 - Title: Ak ich odignorujete, môžete pochovať motor. Spoznáte kontrolky v dnešných autách?
05 - Modified: 2023-02-07 12:44:55 - Feat.: 1 - Title: Úzkosť z dojazdu a sledovanie teploty. Majiteľ opísal život v krajine plnej elektromobilov
01 - Modified: 2025-05-03 11:20:18 - Feat.: - Title: V USA nadobudli platnosť clá na dovoz niektorých automobilových dielov
02 - Modified: 2025-04-30 09:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko je európska anomália: Rekordný počet elektromobilov tvorí najmä zahraničie
03 - Modified: 2025-04-26 06:57:32 - Feat.: - Title: Rozoznáte Škodu od Renaultu? Otestujte svoje vedomosti v spoznávaní interiérov áut
04 - Modified: 2025-04-24 14:11:36 - Feat.: - Title: Trump nevylúčil zvýšenie ciel na dovoz áut z Kanady. Nepotrebujeme ich autá, chceme vyrábať vlastné, tvrdí
05 - Modified: 2025-04-23 12:59:13 - Feat.: - Title: V Šanghaji sa začala najväčšia svetová výstava automobilov. Zahraniční výrobcovia majú príležitosť ukázať sa